လက္ေဆာင္ရတဲ့ဒသာစနစ္ အပိုင္း(၁)

ယခင္ပို႕စ္တစ္ခုမွ လက္ေဆာင္ရတဲ့ ဇာတာဖြဲ႕ပရိုဂရမ္ေလးအေၾကာင္းတင္ျပခဲ့ပါတယ္။ အခုတဖန္လည္း လက္ေဆာင္ရတာေလး တင္ျပလိုပါေသးတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ပရိုဂရမ္မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ လက္ေတြ႕ေဟာေျပာေနသူ ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္သံုးနည္းေလးပါခင္ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္သိသေလာက္ကေတာ့ လက္ေတြ႕ေဟာေျပာေနသူေတြမွာ ထုတ္မေျပာျဖစ္ၾကတဲ့ နည္းနာနိသယ်ေလးေတြ ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ ထုတ္မေျပာျဖစ္ၾကတာဟာ သုေတသနသေဘာမ်ိဳး စမ္းသပ္ဆဲေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာၾကီးမ်ားဟာ က်မ္းေတြကို တိုက္ရိုက္ဘာသာျပန္ေပမယ့္ ကိုယ္တိုင္သံုးနည္းေတြကိုေတာ့ သက္သက္မျပဳစု မတင္ျပျဖစ္ၾကဘူးထင္တာေၾကာင့္ ထိုဆရာက သြားေရာက္ေမးျမန္းခဲ့ရာမွ သိရွိခဲ့ရတာေတြကိုလည္း ကြၽန္ေတာ့္ကို သင္ျပသြားတာေတြလည္းရွိပါတယ္။ အစ္ကိုေျပာတဲ့ ပရိယာယ္ယူဆပံုေတြကလည္း ဆရာတစ္ေယာက္မွာ တစ္ခုေကာင္းအျမဲရွိတယ္ ေျပာရမလားပဲဗ်ာ စာအုပ္ေတြ အမ်ားၾကီးဖတ္တာထက္ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

အဖြင့္ေတြ အညႊန္းေတြမ်ားသြားျပီဗ်ာ။ ဒီစာကို လွမ္းပို႕စဥ္မွာ ဆရာဟာ တိုင္းတပါးမွာ ေရာက္ေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ စကားနဲ႔ရွင္းရင္း ကြၽန္ေတာ္နားမရွင္းတာေၾကာင့္ စာနဲ႔ေရးပို႔ဖို႔ ပန္ၾကားရာကေန ေအာက္ပါ စာႏွစ္မ်က္ႏွာရခဲ့ပါတယ္။














ပထမပိုင္းအေနနဲ႔ ဆရာေရးတဲ့အတိုင္း တိုက္ရိုက္စာျပန္စီလိုက္ပါတယ္။ ဒုတိယပိုင္းအေနနဲ႔ တြက္နည္းကို ကြၽန္ေတာ့္နည္း ကြၽန္ေတာ့္ဟန္နဲ႔ ျပန္ရွင္းေပးလိုက္ပါတယ္။ (ပိုမိုရွင္းလင္းသြားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ပါခင္ဗ်။)

ညီေလး…အေမာင္(ပခန္း)
Date 26.7.09

အာယုစန္းနကၡတ္တြက္နည္းက ဒသာလိုဘဲ စန္းကို အေျခခံတြက္ထားတာပါ။ ပံုေသဆန္တယ္ထင္ရေပမယ့္ အက်ိဳးေပးေတြက ထင္ရွားတယ္။ ဒသာလိုဘဲ မွန္ပါတယ္။ စာအုပ္ေတြမွာ ေရးသားထားတာ သိပ္မေတြ႔လို႔ အကို႔အယူအဆေလးကို မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။ ေမြးခ်ိန္တစ္နာရီေလာက္ကြာခဲ့ရင္ေတာင္ အက်ိဳးေပးကာလ ၅၄ရက္ေလာက္ဘဲျခားနားတယ္။ အကို႔ဆရာတစ္ေယာက္က စားန၀င္းတစ္မ်ိဳဳးတည္းသံုးတယ္။ အကိုကေတာ့ သံုးမ်ိဳးလံုးၾကည့္တာၾကိဳက္တယ္။ န၀င္းစီးသေဘာပါ ထည့္ၾကည့္ရင္ ေက်နပ္ဖို႔ေကာင္းတယ္။

အာယုစန္းနကၡတ္က ဘာ၀တစ္ခုကို (၉)ႏွစ္အက်ိဳးေပးတယ္။ စားန၀င္းက (၁)ႏွစ္၊ ဖြားန၀င္းက (၄၀)ရက္အက်ိဳးေပးတယ္။ (၉)ႏွစ္အတြင္းကို အာယုစန္းနကၡတ္က ထင္ရွားတဲ့ အက်ိဳးေပးတစ္ခုရုပ္လံုးေပၚေစတယ္။ အဲဒီအာယုစန္းနကၡတ္ကေန စားန၀င္းဘာ၀ကို ေရတြက္လို႔ရတဲ့ အတန္႔သေဘာအတိုင္း စားန၀င္းတည္ေနတဲ့ ဘ၀ကို (၁)ႏွစ္အတိုင္းအတာကာလအတြင္း အက်ိဳးေပးမယ္။ အာယုစန္းနကၡတ္ကေန ဖြားန၀င္းကိုလွမ္းျပီး ေရတြက္လို႔ရတဲ့ အတန္႔သေဘာအရ ဖြားန၀င္းတည္ရာဘာ၀ကို ထင္ရွားေစတယ္။ အဲဒါက ရက္(၄၀)ကာလပါ။ တိက်လွပါတယ္။ စားန၀င္းကေန ဖြားန၀င္းကို ဆက္သြယ္မႈကေတာ့ မထင္ရွားလွပါဘူး။ ဒီအက်ိဳးေပးေလးရယ္ ေကာဇာျဂိဳလ္တို႔ရဲ႕ အစီးအနင္းေတြ တိုက္ဆိုင္တဲ့ အခ်ိန္မ်ားဆို ေတာ္ေတာ္အားရဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ဒီအခြင့္အေရးေတြကို အစ္ကိုရဖူးပါတယ္။ အစ္ကိုကေတာ့ ဒသာကို ယူဆသလိုမ်ိဳးဘဲ အသံုးခ်တာၾကိဳက္တယ္။

တြက္နည္းကေတာ့ ညီေလးဆီမွာ ရွိမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ သတိမရမွာစိုးလို႔ ေရးေပးလိုက္ပါတယ္။ မူလဇာတာမွ အာယုစန္းနကၡတ္ရယ္ ေကာဇာမွ ပဥၥန္းနကၡတ္ရယ္ေပါင္းျပီး ဇာတာေပၚတင္တာပါ။ ပဥၥန္းနကၡတ္က ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔မွစတဲ့ သုဒၡဒိန္ရက္ကို အေျခခံထားတာပါ။ ၁၂၉၆ ခုႏွစ္က စျပီး ၀ ပါဒ္လို႔ စေရတြက္ပါတယ္။ တစ္ႏွစ္ကို တစ္ပါဒ္ႏႈန္းတိုးတိုးျပီးတြက္လာတာပါ။ ပဥၥန္းနကၡတ္အတြက္ အကိုေယဘုယ်တြက္ထားတဲ့ ဇယားေလးလည္း ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ကို ဧျပီ (၁၇)ရက္ေန႔ တည္ျပီးတြက္တာပါ။
၁၂ရာသီ ၂၇လံုး(နကၡတ္)
၁ရာသီ ၂လံုး ၁ပါဒ္ (၉ ႏွစ္)
၁လံုး ၄ပါဒ္ (၄ ႏွစ္)
၁ပါဒ္ ၁၅ဃဋီ (၃၆၀ ရက္)
၁ဃဋီ (၂၄ ရက္)

ဥပမာ ေဇာ္လြင္ဦး (၁၃.၆.၆၇)
နံနက္ ၁၀:၃၇ နာရီ ပဲခူးေမြး စန္း - ၁၁၈’ ၃၄”
အာယုစန္းနကၡတ္(မူလ) ၈ လံုး ၃ ပါဒ္ ၈ ဃဋီ ၁၄ ရက္
ပဥၥန္းနကၡတ္(၂၆.၇.၀၉) ၁၈ လံုး ၃ ပါဒ္ ၄ ဃဋီ ၅ ရက္
အာယုစန္းနကၡတ္ ၂၇ လံုး ၂ ပါဒ္ ၁၂ ဃဋီ ၁၉ ရက္ (ေကာဇာ)

၂၇ (၀) လံုးကို ၂ ပါဒ္ေက်ာ္သြားလို႔ နကၡတ္(၁)လံုးထဲကို ၀င္လာျပီး ၉ တန္႕ဘာ၀မွာ အာယုစန္းနကၡတ္ၾကံပါတယ္။ ၉ တန္႔ထဲကို ေရာက္လာတာ ၂ ႏွစ္ ၁၀ လ ၁၇ ရက္ရွိသြားပါျပီ။ စားန၀င္းကို တြက္ဖို႔ နကၡတ္လံုးေရကို ၃ နဲ႔စားရပါတယ္။ ျပီးေနာက္ ပါဒ္ေရအတိုင္း ေရွ႕တစ္ခြင္မွ စခ်ရပါတယ္။ (၀) လံုး ဆိုေတာ့ ၃ နဲ႔စားရင္ ၀ ၾကြင္းတယ္။ ၁ ခုၾကြင္းရင္ ကရကဋ္၊ ၂ ခုၾကြင္းရင္ ျဗိစၦာ၊ ၃(၀) ၾကြင္းရင္ မိန္မွ စခ်ရပါတယ္။ အခု ၀ ၾကြင္းေတာ့ မိန္မွ စေရပါတယ္။ ၂ ပါဒ္ ၁၂ ဃဋီဆိုေတာ့ ၃ ပါဒ္ထဲကို ၀င္ေနပါျပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ၁၁ တန္႔ဘာ၀မွာ စားန၀င္းရွိေနပါတယ္။

ဖြားန၀င္းကိုေတာ့ စားန၀င္းရွိရာမွ န၀င္းအိမ္ေရတြက္တဲ့ အတိုင္းခ်ရပါတယ္။ ၁၂ ဃဋီ ၁၉ ရက္ကို ရက္ဖြဲ႕ေတာ့ ၃၀၇ ရက္ ရပါတယ္။ ၄၀ ရက္စီပိုင္းလိုက္ရင္ ၈ ခြင္ကို ေရာက္ေနပါမယ္။ န၀င္းအတိုင္းေ၀ပံုခ်ရင္ သုခုမ ဒသာလိုပဲရတာပါဘဲ။

အကို႔ဆရာသင္ေပးတာက စားန၀င္းခ်နည္းတစ္ခုကိုဘဲ သင္ေပးလိုက္တာပါ။ အဲဒါကို ေဗဒင္ေမးသူေတြနဲ႔ ေတြ႕ရင္ အဓိကအခ်က္ကို စေဟာလို႔ရေအာင္ပါ။ ဥပမာ- အိမ္ေထာင္ေရး ျပႆနာေၾကာင့္ အခုေဗဒင္ေမးလာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးေျပာတတ္ေအာင္သင္ေပးတာပါ။ အကိုက ဒသာကို အားက်တာဆိုေတာ့ နည္းနည္းထပ္ခ်ဲ႕ျပီး အာယုစန္းနကၡတ္၊ စားန၀င္း၊ ဖြားန၀င္းေတြကို ဒသာပံုစံအတိုင္းတြက္ၾကည့္ျပီး ဒသာလိုပဲေတြးၾကည့္တာပါ။ ေရွးဆရာၾကီးမ်ား ဘယ္လိုယူဆတယ္ဆိုတာ အကိုမဖတ္မိေသးပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ လိုအပ္တာေလးမ်ားရွိယင္ ျဖည့္စဥ္းစားေပးပါ။

ညီေလး စိတ္တိုင္းက် အသံုးျပဳႏိုင္ပါျပီ။

ဆရာေအာင္ျမတ္(ေဇာ္လြင္ဦး)
အာကာသနကၡတၱေဗဒ
ေရႊေမာ္ေဓါရင္ျပင္ေတာ္(စေနေထာင့္)
ပဲခူးျမိဳ႕။

မွတ္ခ်က္။ ။ဒီနည္းကို ကြၽန္ေတာ္ ေအာက္ပါအတိုင္းအႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ေနာက္ပိုစ့္မွာေဖၚျပေပးပါ့မယ္ခင္ဗ်။

2 comments:

Thet said...

ဒီဆရာရဲ ့ဇာတာကလဲ စိတ္ဝင္စားစရာပဲေနာ္။ ကသစ္ေတြ ၊ဥဳဒ္ေတြ ရထားျပီး ႀကာသပေတးနဲ့အတူ အျခားေသာ ျဂဳိလ္ေတြ လာပူးေနႀကတာ။ ရာဟုုနဲ႕ကိတ္တည္ေနပုုံေတြေရာ၊ ဒါေပမဲ ့ အဲဒီပးေနတဲ ့ျဂဳိလ္သုုံးလုုံးက ၁၂တန္႕မွာ ေရာက္ေနႀကတယ္။ ကုုိပခန္း ဘယ္လုုိသေဘာရသလဲ။

ကိုပခန္း said...

၁၂ တန္႔မွာ ျဂိဳလ္ေကာင္းေတြတည္တာက ျဂိဳလ္ေတြရဲ႕ ကာရက အနည္းငယ္ညံ့ေစပါတယ္။ ၁၂ တန္႔သေဘာျဖစ္တဲ့ သဘာ၀နယ္လြန္တို႔ ရပ္ေ၀းေျမျခားတို႔ တမလြန္ သိပၸံပညာတို႔ သံသရာ့ထြက္ရပ္လမ္း တို႕မွာက်ေတာ့ ေကာင္းသြားပါတယ္။ ဒီဇာတာမွာေတာ့ ၁၂ ကျဂိဳလ္ေတြဟာ အင္အားၾကီးတာေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးကိုပဲ ေဆာင္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်။

Post a Comment

ဒီpostနဲ႕ပတ္သတ္လို႔ ေျပာခ်င္တာရွိရင္ ေျပာခဲ့ဖို႔ပါဗ်ာ။