ဇာတာတြက္ခ်က္ေသာ နည္းစနစ္မ်ား

MOTAA – Astrology Course (Level-1) 
ဇာတာ တြက္ခ်က္ေသာ နည္းစနစ္မ်ား

ဇာတာ တစ္ေစာင္ကို တြက္ခ်က္ ၾကရာတြင္- ေအာက္ပါ အတိုင္း တြက္ခ်က္တတ္ ၾကပါသည္။
  • သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္း အတိုင္း- တြက္ခ်က္ျခင္း။ (ျမန္မာတို႔ အေခၚ လက္႐ိုးတြက္ျခင္း။)
  • ေကာက္ကိန္း ဇယားကို အသံုးျပဳ၍ တြက္ခ်က္ျခင္း။
  • ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္မ်ားကို အသံုးျပဳ တြက္ခ်က္ျခင္း။

နကၡတၱ ေ၀ဒ ပညာရပ္ကို ေလ့လာ ရန္ ၀ါသနာပါသူ- အမ်ားစု အေနျဖင့္- တြက္နည္း တို႔ကို စတင္ သင္ယူေသာ အခါတြင္ ေတြ႔ရေသာ အခက္အခဲမွာ- ဤေနရာမွ စ, တင္ ပါေတာ့ သည္။

ဤေနရာတြင္ သင္တန္းသား တို႔အား အၾကံေပးလိုသည္မွာ- MOTAA ဆရာျဖစ္ အဆင့္ အထိ ရည္မွန္း ထားသူမ်ား အေနျဖင့္- ယခု သင္ခန္းစာတြင္ ႐ွင္းျပထားေသာ ေကာက္ကိန္း ဇယား အသံုးျပဳပံု ႏွင့္ ႀထီဂိုႏို ေမႀထီ တြက္ပံုတို႔ကို ေလ့လာ ေစလိုေသာ္လည္း- ယခုမွ- နကၡတ္ပညာကို စတင္ ေလ့လာမည့္ သူမ်ား၊ သခ်ၤာ အားနည္းသူမ်ား အေနျဖင့္မူ ကြန္ပ်ဴတာ ေဆာ့ဖ္၀ဲ အသံုးျပဳပံု ကိုသာ အဓိကထား ေလ့လာ၍- အျခားေသာ အေသးစိတ္ တြက္ခ်က္ နည္းမ်ား ကိုမူ သေဘာေပါက္ နားလည္႐ံု မွ်သာ ဖတ္႐ွဳေစလိုပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္- နကၡတ္ ပညာကို စတင္သင္ၾကား အေနျဖင့္ အတြက္ အခ်က္မ်ားကို ၾကည့္၍- စိတ္ဓါတ္ မက်ေစလိုပါ။ သို႔ေသာ္- ႐ွင္းျပထားေသာ လဂ္တြက္ျခင္း ဆိုင္ေသာ ေဖာ္ျမဴလာမ်ား၊ အျခားေသာ ေနလဂ္ နာရီမ်ားကို ကၽြမ္းက်င္ နားလည္ျခင္းျဖင့္ ေနာက္ပိုင္း မိမိကိုယ္တိုင္ တြက္ခ်က္ေသာ အခါမ်ားတြင္ ပို၍ အက်ိဳး႐ိွမည္ ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္- ထည့္သြင္း ႐ွင္းျပထားရျခင္း ျဖစ္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္မ်ားသည္ ပို၍ တိက်၍၊ ေနာင္တြင္ အျမဲတမ္း သံုးစြဲ မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထို ပ႐ိုဂရမ္ ၏ ေနာက္ကြယ္မွ သေဘာမ်ားကို မသိပါက- အဓိပၸါယ္ မ႐ိွပါေပ။

သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္း -လက္႐ိုးမူျဖင့္ တြက္ခ်က္ျခင္း

သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္း -၏ ေနာက္ခံသမိုင္းကို ဦးစြာ ေလ့လာဘို႔ လိုပါသည္။
အဆိုမ်ားအရ- သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္း ၏ သက္တမ္းသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၅၀၀ ေက်ာ္ သက္တမ္း႐ိွေသာ က်မ္းစာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အိႏၵိယတို႔က ၄င္းတို႔၏ က်မ္းသည္ အႏွစ္ ၅၀၀၀ ႐ိွၿပီဟုပင္ ဆိုေနၾကပါသည္။ ေနာက္ဆံုး အေထာက္အထားမ်ားအရ- မက္ဆိုပိုေတးမီးယား ေဒသ၊ (ယခု အီရတ္ႏိုင္ငံ) တြင္ ခရစ္ေတာ္ မေပၚမီ ႏွစ္ေပါင္း ၃၅၀၀ မွ ၃၀၀၀ ခန္႔ (လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ ခန္႔) ကာလက တည္႐ိွ ခဲ့ေသာ ဆူးေမးရီးယန္း လူမ်ိဳး (ေဘဘီလံု ေခတ္ထက္ေ႐ွးက်ေသာ လူမ်ိဳးစု) တို႔၏ ေက်ာက္စာ တြင္- ေကာင္းကင္မွ နကၡတ္ တာရာ တို႔ကို တြက္ခ်က္မွဳ မ်ားကို ေတြ႔လာရပါသည္။ ထိုနည္းတူ မာယာ လူမ်ိဳးတို႔၏ ျပကၡဒိန္ တြင္လည္း ေကာင္းကင္ တြက္ခ်က္မွဳ မ်ား ပါ၀င္ ေနခဲ့သည္ကို ေတြ႔ၾကရသည္။ နကၡတ္တာရာ တြက္ခ်က္မွဳ ပညာရပ္တို႔ႏွင့္ ပါတ္သက္၍- အျခားေသာ ေတြ႔႐ိွ မွဳမွာ- ေ႐ွးေဟာင္း ေဘဘီလံု ေခတ္ ခရစ္ေတာ္ မေပၚမီ ဘီစီ ၇၄၇ မွ ၇၃၃ ဘီစီ အထိ အုပ္ခ်ဳပ္ ခဲ့ေသာ နက္ဘိုနက္စာ အမည္႐ိွ ဘုရင္ လက္ထက္တြင္- လၾကတ္ျခင္း၊ ေနၾကတ္ျခင္း ကို တြက္ထား ခဲ့ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေတြ႔ရျပန္ ပါေသးသည္။

ထိုေဒသ သည္- လူ႔ေဘာင္ ယဥ္ေက်းမွဳတို႔၏ ထင္႐ွားစြာ ထြန္းကားေသာ ကာလ ျဖစ္သည္ ဟုဆိုရပါမည္။ ေဘဘီလံု-အင္ပိုင္ယာ၊ ပါ႐ွန္း အင္ပိုင္ယာ စသည္ျဖင့္- အင္မတန္ အဆင့္ျမင့္ေသာ လူ႔ယဥ္ေက်း မွဳႏွင့္ တကြ- နကၡတၱ ပညာ သည္ ထင္႐ွားလာခဲ့ပါသည္။ ပါ႐ွန္း (ယခု အီရန္ လူမ်ိဳး) တို႔ႏွင့္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္း လူမ်ိဳး တို႔ ဘာသာ စကားအရ၊ D.N.A စစ္ေဆးမွဳမ်ား အရ (အသား အေရာင္၊ မ်က္လံုးတို႔တြင္ ျမင္ႏိုင္ပါသည္။)၊

ယဥ္ေက်းမွဳမ်ား အရ- ဆက္စပ္မွဳ ႐ိွေနေၾကာင္းကို ေ႐ွးေဟာင္း သုေတသန ပညာ႐ွင္မ်ား၊ မိ်ဳး႐ိုး ဗီဇ ပညာ႐ွင္မ်ား၊ သမိုင္း ပညာ႐ွင္မ်ား သိ႐ိွထား ၾကပါသည္။ ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရး ျပႆနာမ်ား အျငင္းပြားဘြယ္ရာ ျဖစ္သျဖင့္ - ဤေနရာတြင္ ယခုထက္ပို၍ မ႐ွင္းျပ ေတာ့ပါ။

ေနာက္ထပ္မံ၍လည္း- ခရစ္ေတာ္ မေပၚမီ အႏွစ္ ၃၀၀- ၄၀၀ ခန္႔ တြင္ မက္ဆိုပိုေတးမီးယန္း ေဒသ (“မက္ဆိုပိုေတးမီးယန္း” ဆို ေသာ ဂရိ စကားသည္ - ျမစ္ ၂-ခု အၾကားဟု အဓိပၸါယ္ ရ၍၊ “တိုက္ဂရစ္ ျမစ္” ႏွင့္ “ယူဖေရးတီး ျမစ္” တို႔ အၾကားေဒသ ျဖစ္ပါသည္။) တြင္ ေကာင္းကင္႐ိွ၊ ေနလ၊ ၾကယ္၊ ျဂိဳဟ္တို႔၏ အေနအထားကို တြက္ခ်က္ေသာ နကၡတၱ ပညာ မ်ား ထြန္းကားမွဳမ်ားကို ထင္ထင္႐ွား႐ွားေတြ႔ လာပါသည္။ ထိုကာလ - ေနာက္ပိုင္း မွာပင္ - အိႏၵိယတြင္ သိဒၶႏၲ က်မ္း တို႔ေပၚလာပါသည္။

အမွန္အားျဖင့္- သိဒၶႏၲက်မ္းမ်ိဳး (၁၈) မ်ိဳး အထိ ကြဲျပား သြားေသာ္လည္း- အိႏၵိယ တြင္ ေပၚေပါက္ လာခဲ့ေသာ ပါရမီ႐ွင္ နကၡတ္ပညာ ႐ွင္မ်ား ျဖစ္သည့္- အရိယ ဘတၱႏွင့္ ၀ရ ဟိမိရ ဆရာ တို႔ မွ ေအာက္ပါ သိဒၶႏၲ က်မ္း (၅) မ်ိဳး ကိုသာ- ေထာက္ခံခဲ့သည္။

၄င္းတို႔မွာ ေအာက္ပါ အတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။
• ေပတ မဟာ သိဒၶႏၲ
• ေရာမက သိဒၶႏၲ
• ေပါလိစၥ သိဒၶႏၲ
• ၀ါစိႆ သိဒၶႏၲ
• သူရိယ သိဒၶႏၲ
အိႏၵိယ ျပကၡဒိန္ က်မ္းတို႔အဆိုအရ- ခရစ္ႏွစ္ ၆၂၈ တြင္ ျဗဟၼာ ရပၼတိ အမည္႐ိွေသာ နကၡတ္ ပညာ႐ွင္ ထံမွ ကူးယူ၍- ခရစ္ႏွစ္ ၁၆၀၉ တြင္ နကၡတ္ ပညာ႐ိွ ျဖစ္သူ ရန္ဃ နာသ မွ ျပဳျပင္သည္ ဆိုထားပါသည္။

ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၅၈-ခုႏွစ္တြင္ အဂၤလိပ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး အက္ဘင္ နက္ဇာ ဘားဂက္စ္ (Ebenezer Burgess) မွ- ၄င္းက်မ္းအား ေခတ္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေအာင္ ဘာသာျပန္ေပးခဲ့သည္။ သင္တန္းသားတို႔ အေနျဖင့္ စိတ္၀င္စားပါက Amazon မွ ၀ယ္ယူႏိုင္ပါသည္။ ၄င္းကို ေခတ္သစ္ သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္းဟု ေခၚ၍၊ သခ်ာၤ ပညာ႐ွင္မ်ား အေနျဖင့္ နားလည္ ႏိုင္ေသာ စာအုပ္ ျဖစ္ျပီး၊ ယခု အိႏၵိယ တႏိုင္ငံလံုး တြင္ အသံုးျပဳေနပါသည္။ ဟိႏၵဴဘာသာ အားျဖင့္မူ- သူရိယ သိဒၶႏၲက်မ္း သည္ ျဗဟၼာ မွ ေရးသား စီရင္သည္ ဟုပင္ ဆိုထား ပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ- ၄င္း၏ မူလ ပထမကို မူ မည္သူမွ် ေသေသ ခ်ာခ်ာ မသိပါ။

ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၁၄၀-ခုႏွစ္၊ (ခရဇ္ႏွစ္ ၁၇၈၆) ဘိုးေတာ္ မင္းတရား လက္ထက္တြင္၊ အိႏၵိယျပည္ ဗာရာဏသီ ျမိဳ.မွ နကၡတ္ပညာ႐ွင္- ဘ၀ါနိဒင္ ဆိုသူသည္ သကၠတ ဘာသာ ျဖင့္ ေရးသားထားေသာ သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္း ကို ျမန္မာျပည္သို႔ စတင္ သယ္ေဆာင္လာခဲ့သည္။ ၄င္း က်မ္းကို ေမာင္းေထာင္ ဆရာေတာ္ ဘုရားမွ ဦးစြာ ဘာသာျပန္ ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ဘာသာ ျပန္ဆိုခဲ့ျပီး- အႏွစ္ ၅၀-ခန္႔ အၾကာကာလ-ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၀၃- ခုႏွစ္၊ တြင္ နာဂရီ ဘာသာျဖင့္ ေရးသား ထားေသာ အျခား သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္း တစ္ေစာင္ ျမန္မာျပည္သို႔ ထပ္မံ ေရာက္လာ ခဲ့သည္။

(ဤေနရာတြင္ တစ္ခ်က္ ေဖၚျပလိုသည္မွာ- ျမန္မာ အမ်ားစု- အေနျဖင့္- ေဗဒင္က်မ္း၊ အဂၢိရတ္က်မ္း၊ ေဆးက်မ္း၊ ဓါတ္က်မ္း တို႔တြင္ ပါဌ္ဆင့္ ေတြ႔လွ်င္၊ ၄င္းစာမ်ားကို ပါဠိစာ ဟု မွတ္ယူ ထားၾကသည္။ အမွန္အားျဖင့္ - ေ၀ဒ က်မ္းမ်ားသည္ ျမတ္စြာ ဘုရား မေပၚမီ ကပင္ ႐ိွခဲ့ ၍ - ၄င္းတို႔ကို သကၠတ ဘာသာျဖင့္ ေရးသား ထားသည္။ သကၠတ ဘာသာႏွင့္ ပါဠိဘာသာ သည္ စကား အားျဖင့္ မ်ားစြာ တူညီသည္။ ပါဠိ ဘာသာသည္- ဗိမၺိသာရမင္း၊ အဇာတသတ္ မင္း တို႔ တိုင္းျပည္ ျဖစ္သည့္ “မာဂဓ တိုင္း”တြင္ အသံုးျပဳေသာ စကားျဖစ္သျဖင့္ “မာဂဓ” ဘာသာ ဟုေခၚတြင္၍၊ ျမတ္စြာ ဘုရား၏ တရားေတာ္ မ်ားသည္ “မာဂဓ” ျဖင့္သာ ေဟာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ “မာဂဓ ဘာသာကို နားလည္ သည္ ဆိုျခင္းမွာ- တိရစာၦန္မ်ား၏ ဘာသာကို နားလည္ျခင္း ျဖစ္သည္” ဟု အရပ္ေျပာ ေျပာေန ၾကျခင္းမွာ မမွန္ပါ။ ထိုစဥ္က အိႏၵိယတြင္ “မာဂဓ” တိုင္း ၊ “ေကာသလ” တိုင္း ၊ စသည္ျဖင့္ တိုင္းႀကီး ၁၆-တိုင္း ႐ိွခဲ့ ပါသည္။)

ထိုေနာက္မွ- ေရာက္လာေသာ က်မ္းကို ေညာင္ကန္ ဆရာေတာ္ ဘုရားသည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၂၅- ခုႏွစ္ ခန္႔တြင္ ျမန္မာဘာသာ သို႔ ျပန္ဆိုေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္- ထို ေညာင္ကန္ ဆရာေတာ္ ဘာသာ ျပန္ေသာ က်မ္း နိသွ် အတိုင္း- ကို ျမစ္စဥ္ ၀န္ ေ႐ႊခဲယဥ္း ေလွေတာ္အုပ္ မွ ႐ွင္းလင္း ၍- လကၤာမ်ား ေရးခဲ့ျပီး၊ ေနာက္တြင္ ေနမ်ိဳး မင္းလွ ေက်ာ္သူ မွ စကားေျပ အျဖစ္ ျပန္လည္ ေရးသားခဲ့သည္။ ယခု ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္ အမ်ားစု သိထားၾကေသာ သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္း သည္ ေညာင္ကန္ ဆရာေတာ္ ဘုရား၏ က်မ္းျဖစ္ပါသည္။ ပညာရပ္ တို႔၏ မူရင္း၊ က်မ္းမူရင္း ဆိုရာတြင္-အံ့မခန္း ေသာ သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္း တြင္ပင္- မူ႐င္း ဇစ္ျမစ္ ႐ွာရ ခက္ပါသည္။ ထို.ေၾကာင့္ - “မိမိတြင္ ႐ိွေသာ က်မ္းသည္သာ-မူရင္းက်မ္းျဖစ္သည္၊ မိမိက်မ္းသည္ သာ အစစ္ အမွန္ ျဖစ္သည္၊ မိမိ တတ္ေျမာက္ထားသည္ က, သာ - အမွန္ျဖစ္သည္” ဟု သေဘာ မထားပဲ- ထိုက်မ္းကို မိမိ ကိုယ္တိုင္ ဘယ္ေ႐ြ. ဘယ္မွ် တတ္ကၽြမ္း နားလည္သည္ ကသာ အဓိက က်ပါသည္။ ထို.ေၾကာင့္လည္း ျမတ္စြာ ဘုရား အေနျဖင့္ ကာလာမ သုတၱန္ တြင္- “ငါဘုရား ေျပာ၍လည္း မွန္သည္ဟူ၍ မယံုႏွင့္၊ က်မ္းဂန္တြင္ ပါေသာ ေၾကာင့္လည္း မွန္သည္ ဟူ၍ မယံုႏွင့္၊ ပညာ႐ိွမ်ား ေျပာ၍လည္း မွန္သည္ ဟူ၍ မယံုႏွင့္ -” စသည္ျဖင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ အမွန္ကို သိေအာင္ လုပ္ေစရန္သာ ေဟာၾကား ခဲ့သည္ကို သတိျပဳၾကေစလိုပါသည္။

သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္း အား၊ ယခုေခတ္ လူငယ္တို႔ လိုက္စားမည္ ဆိုပါက- မသိ နားမလည္ ေသာ အေခၚ အေ၀ၚ အသံုးအႏွဳန္းမ်ားေၾကာင့္- လြန္စြာ အခက္ အခဲေတြ. ရပါလိမ့္မည္။ ေနာက္ကြယ္က သခ်ၤာသေဘာ ကို နားလည္ရန္ ကမူ မ်ားစြာ ပို၍ ခက္ခဲ ပါလိမ့္ မည္။ ထို႔အျပင္ မူရင္း သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္းသည္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံ ဥဂ်ိန္း ေဒသ (ျမန္မာ အေခၚ ဥေဇၨနီ တိုင္းျပည္) ကို မူတည္ တြက္ခ်က္ထားျခင္း ျဖစ္ရာ- ယခု ကမာၻသံုး စနစ္ျဖစ္ေသာ ဂရင္းနစ္မွ တြက္ခ်က္မွဳ ႏွင့္ ကြာျခားမွဳ ႐ိွပါသည္။

ေဗဒင္ ၀ါသနာပါသူတိုင္းလည္း သခ်ၤာမေတာ္ပါ။ သခ်ၤာ ေတာ္သူတိုင္းလည္း ေဗဒင္ ၀ါသနာမပါ-ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္ လက္႐ိုးေဗဒင္ က႑ ေမွးမိွန္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕က သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္းကို ေက်ာက္ေခတ္က က်မ္း၊ မတိက်ေတာ့ေသာ က်မ္းဟူ၍ ေျပာဆို ေနၾက ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္တြင္ ဤက်မ္းသည္ လြန္စြာအဆင့္ျမင့္ေသာ က်မ္းျဖစ္ပါသည္။ ကာလၾကာျမင့္ျခင္း၊ ေနာက္ကြယ္မွ သေဘာတရား နားလည္ရန္ထက္ တြက္ခ်က္ ပံု၊ တြက္ခ်က္နည္း ကို သာခက္ခဲစြာ လက္ဆင့္ကမ္း ခဲ့ၾကရျခင္း၊ အေပါင္း အႏွဳတ္ကို လက္ျဖင့္ ခ်ေပါင္း ခ်ႏွဳတ္ ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾက ရျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ယခုေခတ္ သိပၸံနည္းျဖင့္ တြက္ခ်က္မွဳ မ်ားေလာက္ တိက်မႈ မ႐ိွေသာ္လည္း အလြန္အဆင့္ျမင့္ေသာ ပညာ က်မ္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုက်မ္းကို မ်ိဳး႐ိုးအလိုက္- ထိမ္းသိမ္း ေလ့လာ ခဲ့သူ ပညာ႐ွင္မ်ား သည္လည္း- ေ႐ွးပညာရပ္ ကို ထိမ္းသိမ္း သူမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေက်းဇူး ႀကီးမားလွ ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း MOTAA အေနျဖင့္- ေခတ္မွီ သူရိယ သိဒၶႏၲ က်မ္းကို ကြန္ပ်ဴတာ နည္းပညာ အကူအညီ ျဖင့္- ျပဳစုေပး၍ ျမန္မာ ျပကၡဒိန္ အၾကံေပး ျခင္းကို စိတ္၀င္စားသည့္ ပညာ႐ွင္၊ ၀ါသနာ႐ွင္ သုေတသီမ်ားကို ဖိတ္ေခၚ အပ္ပါသည္။

ေကာက္ကိန္း ဇယားကို အသံုးျပဳ၍ တြက္ခ်က္ျခင္း

ေကာက္ကိန္း ဇယားကို အသံုးျပဳၾကရာတြင္- သံဒိ႒ ၿဂိဳဟ္သြားျပကၡဒိန္ ႏွင့္ လဂ္ေကာက္ကိန္း ဇယားတို႔ကို အသံုးျပဳ ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေကာက္ကိန္း ဇယားကို အသံုးျပဳ၍ တြက္ခ်က္ ေတာ့မည္ ဆိုပါက-ေအာက္ပါတို႔ကို သိထားသင့္ပါသည္။

သံဒိ႒ ျပကၡဒိန္ အမ်ိဳးအစား

သံဒိ႒ ၿဂိဳဟ္သြားျပကၡဒိန္ ႏွင့္ လဂ္ေကာက္ကိန္း ဇယားတို႔တြင္- အုပ္စုခြဲၾကည့္ပါက- ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႔ၾကရပါမည္။
နိယာယန မူ ႏွင့္ သာယန မူ ဟူ၍လည္းေကာင္း။
ေန႔လည္ ၁၂-နာရီ ကို မူတည္ ၍ တြက္ခ်က္ ထားေသာ ၿဂိဳဟ္သြားျပကၡဒိန္ ႏွင့္ လဂ္ေကာက္ကိန္း၊ ည- ၁၂-နာရီ ကို မူတည္၍ တြက္ခ်က္ ထားေသာ ၿဂိဳဟ္သြားျပကၡဒိန္ ႏွင့္ လဂ္ေကာက္ကိန္း၊ တို႔ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ႐ိွေန ပါသည္။

ထင္႐ွားေသာ ၿဂိဳဟ္သြားျပကၡဒိန္ မ်ားမွာ- လာဟိရိ ၿဂိဳဟ္သြား ျပကၡဒိန္၊ ရာဖီ ၿဂိဳဟ္သြား ျပကၡဒိန္၊ အေမရိကန္ ၿဂိဳဟ္သြား ျပကၡဒိန္ ႏွင့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္- ဆရာႀကီး ဦးဗိုလ္ေထြး၊ ဆရာႀကီး ဦးဗိုလ္ေထြး ၏ သားမ်ား ထုတ္ေ၀ေသာ ၿဂိဳဟ္သြား ျပကၡဒိန္မ်ား၊ ဆရာ ကာလာစန္ ထုတ္ေသာ ၿဂိဳဟ္သြား ျပကၡဒိန္မ်ား၊ ႏွင့္ အိႏၵိယ တြင္မူ- သက္ဆိုင္ရာ ေဒသ အလိုက္ “ပန္ခ်န္း” ေခၚ ၿဂိဳဟ္သြားျပကၡဒိန္ မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ “ပန္ခ်န္း” ဟူေသာ အသံုးအႏွဳန္းသည္- “ပဥၥဂၤ” တနည္းအားျဖင့္ (“ပဥၥ” + “အဂၤ”= ငါးပါး ေသာ အဂၤါ) အဂၤါ (၅) ပါး ကို ကိုယ္စားျပဳထားေသာ အဓိပၸါယ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအဂၤါ (၅) ပါးတို႔မွာ-
  •  ၀ါရ- ေန႔ရက္မ်ား (တနဂၤေႏြ၊ တနလၤာ. .. စသည္တို႔)
  •  တိထီ- အလြယ္အားျဖင့္ လဆန္း၊ လဆုတ္ အေနအထားရက္မ်ား (အရပ္သံုး ျပကၡဒိန္ ႏွင့္ မတူပါ။)
  •  နကၡတ္ - (အာသာ၀ဏီ- အစ ေရ၀တီ အဆံုးနကၡတ္မ်ား)
  •  ေယာဂ- ၿဂိဳဟ္တို႔၏ ပူးယွဥ္ေနမွဳမ်ား။
  •  ကာရဏ - (တိထီ၏ တစ္၀က္တာ- ကာလမ်ား)
တို႔ျဖစ္ပါသည္။

ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္မ်ားကို အသံုးျပဳ တြက္ခ်က္ျခင္း

ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္မ်ားကို အသံုးျပဳ တြက္ခ်က္ၾကရာတြင္-ႀထီဂိုႏိုေမႀထီ ေဖၚျမဴလာမ်ားကို အသံုးျပဳ၍၊ လဂ္ ႏွင့္ ဘာ၀ မ်ားအား ႐ွာေဖြ တြက္ခ်က္ပါသည္။
ၿဂိဳဟ္မ်ား၏ တည္ေနရာကို ႐ွာရန္ အတြက္မူ - ယခုေနာက္ပိုင္း ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္မ်ား အေနျဖင့္ လက္႐ိွ နာဆာ NASA တြင္ အသံုးျပဳေသာ SWISS EPHEMERIS ေခၚ ဆြဇ္ဇာလန္ ၿဂိဳဟ္သြား ျပကၡဒိန္ ကို အသံုးျပဳၾက ေလ့႐ိွပါသည္။ ပထမက အႏွစ္ (၆၀၀၀) စာ တြက္ထား ေသာ္လည္း- ယခု အခါ ၄င္းၿဂိဳဟ္သြား ျပကၡဒိန္ စနစ္ျဖင့္ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ အႏွစ္ (၅၄၀၀) မွ ခရစ္ေတာ္ ေပၚၿပီး- ေအ.ဒီ အႏွစ္ (၅၄၀၀) တိုင္- စုစုေပါင္း အႏွစ္ (၁၀၈၀၀) အတြက္ အဆင္သင့္ တြက္ခ်က္ ထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ တိက်မွဳ အေနအထား-၀ိလိတၱာ (စကၠန္႔ တန္ဘိုး) ၀.၀၀၁ အထိ တိက်မွဳ ႐ိွသည္။

ၿဂိဳဟ္မ်ားသာမက - ၿဂိဳဟ္ပဲ့မ်ား၏ လွည့္ပါတ္ သြားေနမွဳတို႔ကို ပါ တိက်စြာ တြက္ခ်က္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္- ၿဂိဳဟ္တုမ်ား လႊတ္တင္ရာတြင္၊ ထား႐ိွ ရမည့္ တည္ေနရာ၊ ပစ္လႊတ္ရမည့္ ဒံုးပ်ံ ႏွင့္ပါတ္သက္ေသာ အခ်က္အလက္တို႔ကို တြက္ရာတြင္ ၄င္းကို သံုးစြဲရျခင္း ျဖစ္သည္။ SWISS EPHEMERIS ေခၚ ဆြဇ္ဇာလန္ ၿဂိဳဟ္သြား ျပကၡဒိန္ အား မည္သူမဆို- အလြယ္တကူ Download လုပ္၍၊ မိမိေရးလိုေသာ ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္ မ်ား အလြယ္တကူ ေရးဆြဲႏိုင္ပါသည္။ လဂ္ႏွင့္ ဘာ၀မ်ားကို ၄င္း ေပထားေသာ မူရင္း Source code မွ Function မ်ားႏွင့္ အလြယ္တကူ ႐ွာႏိုင္ပါသည္။ MOTAA စနစ္သည္ SWISS EPHEMERIS ကို အသံုးျပဳေသာ စနစ္ ျဖစ္ပါသည္။ MOTAA သင္တန္းသား မ်ားမွ ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္ ေရးဆြဲျခင္းကို ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား ႐ိွပါက- MOTAA ပ႐ိုဂရမ္ အျဖစ္ေရးဆြဲ ႏိုင္လွ်င္- အမ်ား အတြက္ လြန္စြာ အက်ိဳး႐ိွပါလိမ့္မည္။

တူညီေသာ ဘာ၀စနစ္ႏွင့္ မတူညီေသာ ဘာ၀စနစ္

အေနာက္တိုင္း စနစ္အားလံုး နီးနီးတြင္- မတူညီေသာ ဘာ၀ စနစ္ကို သံုးၾက ေသာ္လည္း၊ အေ႐ွ.တိုင္း (အိႏၵိယ၊ ျမန္မာ) တို႔တြင္ ဘာ၀ စနစ္ (၂) မ်ိဳးကို အသံုးျပဳသည္။  ပထမ စနစ္မွာ- ဘာ၀ အားလံုးကို ၃၀ဒီဂရီ အညီအမွ် ထားေသာ စနစ္။  ဒုတိယ စနစ္မွာ- ေဒသ၏ လတၱီတြဒ္တန္ဘိုး၊ အခ်ိန္ ကာလကို မူတည္၍ မတူညီေသာ စနစ္ (သီရိပတိမူ) MOTAA အဆင့္ (၁) သင္တန္းတြင္မူ- ဘာ၀ အားလံုးကို ၃၀ ဒီဂရီ အညီအမွ် ထားေသာ ဘာ၀ စနစ္ ကိုသာ ပို႔ခ်ေပးမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ သီရိ ပတိမူ ကို မူ ေနာင္ လက္ေတြ႔ ဇာတာ မ်ားအား သုေတသန လုပ္ျခင္း အဆင့္ - အတြက္ သာ သတ္မွတ္ ထား႐ိွပါသည္။

ဘာ၀ အားလံုးကို ၃၀ ဒီဂရီ အညီအမွ် ထားေသာ စနစ္သည္ မည္သည့္ ေဒသအတြက္ မဆို အသံုးျပဳ ႏိုင္သျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ (မညီမွ်ေသာ ဘာ၀ စနစ္အားလံုးသည္- ေျမာက္ လတၱီတြဒ္၊ ေတာင္လတၱီတြဒ္ ၆၆- ဒီဂရီ ေက်ာ္လွ်င္ အလုပ္ မလုပ္ေတာ့ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္- ကမာၻ ႀကီးသည္ (၂၃း၂၇) ၂၃ ဒီဂရီ ၂၇ မိနစ္ တိမ္းေစာင္း ေနသျဖင့္- ထို အခ်က္ကို မူတည္၍ တြက္ထားေသာ -မတူညီေသာ စနစ္တို႔တြင္ ႀတီဂို ႏိုေမႀထီ ျပႆနာ ေပၚလာ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လဂ္ေကာက္ကိန္း ဇယားမ်ား တြင္လည္း ထည့္သြင္း မထားပါ။) ေ႐ွးက်မ္း မ်ားျဖင့္ ပို၍ ညီညြတ္ ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း (ေ႐ွးက်မ္းေဟာင္းမ်ား၊ အီဂ်စ္၊ ဂရိ၊ တို႔သည္ တူညီေသာ ဘာ၀ စံနစ္ကိုသာ သံုးခဲ့သည္။) - သီရိပတိမူ ထက္ စာလွ်င္ အားသာခ်က္မ်ား ႐ိွေသာေၾကာင့္ MOTAA တြင္ အဓိကထား သံုးစြဲျခင္း ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ယခင္ကပင္- သီရိပတိမူ ကို အသံုးျပဳ တတ္ေျမာက္ထားေသာ သင္တန္းသားမ်ား အေနျဖင့္- ယာယီ အားျဖင့္- ၄င္းမူကို ေခတၱ ခဏ ေမ့ထားလ်က္ MOTAA စနစ္ အဓိက ပံုစံ ျဖစ္ေသာ တူညီေသာ ဘာ၀ စံနစ္ ကိုသာ စတင္ အသံုးျပဳေစလိုပါသည္။

2 comments:

သူရဲေကာင္းၾကယ္ said...

ဆရာက ေဗဒင္ပညာကို နက္နက္နဲနဲ ေလ့လာထားတာပဲေနာ္... ဆရာ့ပညာကို ေလးစားပါတယ္...ခုလို ေလ့လာမွတ္သားရတဲ့အတြက္ ဗဟုသုတတိုးတာေတာ့ အမွန္ပါ ဆရာ.. ေနာက္လည္း မ်ားမ်ား ေရးပါဦးေနာ္
အားေပးေနပါ့မယ္..:) :) :)

ကိုပခန္း said...

သူရဲေကာင္းၾကယ္ေရ
အခုတင္ျပေနတဲ့ ပိုစ့္ေတြရဲ႕ ၀ဲဖက္အေပၚမွာ MOTAA သင္တန္းရယ္လို႔ နာမည္တပ္ထားတာသတိျပဳပါခင္ဗ်။ အဲဒီစာလံုးမွာ လင့္လည္းပါတယ္။ ဒီပို႔စ္မ်ားဟာ ဆရာႏ်ဴမာန္ရဲ႕ အာေဘာ္၊ ပိုစ့္မ်ားသာျဖစ္ပါေၾကာင္း။ MOTAA ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္သင္ယူေနတဲ့ သင္တန္းျဖစ္ၿပီး ဒီပို႔စ္မ်ားကေတာ့ သင္ခန္းစာမ်ားထဲမွ level 1 မွ်သာျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ဗဟုသုတအလို႔ငွာ ခြင့္ေတာင္း ကူးယူေဖၚျပေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

Post a Comment

ဒီpostနဲ႕ပတ္သတ္လို႔ ေျပာခ်င္တာရွိရင္ ေျပာခဲ့ဖို႔ပါဗ်ာ။