ၿဂိဳဟ္ပရိယာယ္၊ ရပ္ရာရာသီ၊ တည္ရာဘာ၀၊ အိမ္ရွင္/သခင္ျဖစ္ရာ

နကၡတ္ေဗဒင္က်မ္းမ်ားတြင္ ရာသီတစ္ခုတြင္ ရပ္တည္ေသာ ၿဂိဳဟ္တို႔အသီးသီးတို႔၏ အက်ိဳးအျပစ္၊ အတန္႔ဘာ၀တစ္ခုတြင္ ရပ္တည္ေသာ ၿဂိဳဟ္တို႔၏ အက်ိဳးအျပစ္ စသည္ျဖင့္ အကြဲကြဲအျပားျပား ေဖၚျပပါရွိသည္။ ရာသီရပ္တည္မႈႏွင့္အတန္႔တည္မႈ ယွဥ္တြဲျပမႈမွာမူ မလြယ္ကူလွေပ။ ထို႔ထက္ အိမ္ရွင္(ကသစ္)/(မူလၾတိဂုဏ္း)သခင္သည္ လဂ္မွမည္သည့္အတန္႔နည္းဟူ၍ ထပ္မံဆက္စပ္ျပမႈမွာ ပို၍မလြယ္ကူေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ဤပိုစ့္ကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ျဖည့္သြင္း ေရးသားလွ်က္ရွိပါသည္။ ျပန္လည္စစ္ေဆး ဖတ္ရႈႏိုင္ပါေၾကာင္း သတိေပးပါရေစခင္ဗ်ာ။ (ယခု တနလၤာအတြက္ ျဖည့္သြင္းေရးသားထားပါသည္။)

ဥပမာအားျဖင့္ ၁ ေႏြၿဂိဳဟ္အတြက္ ရာသီစက္ရပ္တည္မႈအရ အက်ိဳးအျပစ္ ၁၂ မ်ိဳးအေျဖရသည္။ ရာသီစက္တြင္ရပ္တည္မႈ အေျခအေနတစ္ခုတြင္မွ ဘာ၀စက္အရ လဂ္မွမည္သည့္အတန္႔က်ေသာေၾကာင့္ မည္သည့္အက်ိဳးဟု ထပ္မဲစိတ္ျဖာလိုက္လွ်င္ အေျဖ ၁၂ မ်ိဳးထပ္မံကြဲမည္ျဖစ္ရာ ရာသီစက္တြင္ၿဂိဳဟ္ရပ္ႏွင့္ လဂ္မွတည္ရာအတန္႔အက်ိဳးႏွစ္ခု ေပါင္းစပ္အေျဖသည္ ၁၄၄ ခုမွ် ကြဲျပားသြားျပန္သည္။

တစ္ဖန္ ဘာ၀စက္တြင္ အတန္႔တည္မႈကိုပင္ တည္ရာဘာ၀တြင္သာမက အိမ္ရွင္(ကသစ္)ႏွင့္(ၾတိဂုဏ္း)သခင္ျဖစ္ႏိုင္ရာ ဘာ၀အတန္႔ ၁၂ ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားလိုက္ပါလွ်င္ ထပ္မံ၍ ၁၂ မ်ိဳးထပ္မံကြဲမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၿဂိဳဟ္တစ္လံုးအတြက္ အေျဖမ်ားသည္ ၁၄၆၄ မ်ိဳးျဖစ္သြားသည္။ ဆင့္ကြဲျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ပံုအျဖစ္ေဖၚျပေသာ္ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။
ဇာတာသည္ ၿဂိဳဟ္တစ္လံုးတည္းျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည္မဟုတ္။ အကယ္၍ အတန္႔ပိုင္ဆိုင္မႈမရွိေသာ ရာဟုႏွင့္ကိတ္ၿဂိဳဟ္တို႔ကို ထည့္သြင္းျခင္းမျပဳဘဲ ခ်န္လွပ္ထားခဲ့သည္ျဖစ္ေစေတာ့ မိမိေ၀ဖန္လိုေသာ ၿဂိဳဟ္အသီးသီးအတြက္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္အေျဖသည္ ၁၀၂၄၈ ခုျဖစ္သြားသည္။ ၄င္း အေျဖတစ္ေသာင္းေက်ာ္သည္ မိမိအေျဖထုတ္လိုေသာ ၿဂိဳဟ္တစ္လံုးအတြက္ ျဖစ္တန္စြမ္း အေျဖမွ်သာျဖစ္ေသးသည္။

ဇာတာတြင္ ၿဂိဳဟ္တစ္လံုးတည္းပါရွိသည္ မဟုတ္သည့္အျပင္ တစ္ခါတစ္ရံ အျခားၿဂိဳဟ္တစ္လံုးႏွင့္ ဆက္စပ္ျခင္း၊ တစ္ခါတစ္ရံ အျခားၿဂိဳဟ္ႏွစ္လံုးႏွင့္ ဆက္စပ္ျခင္း တစ္ခါတစ္ရံတြင္ တစ္ရာသီတည္းတြင္ပင္ ၿဂိဳဟ္ ၈ လံုးမွ် ပူးယွဥ္ဆက္သြယ္ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ေလရာ ၿဂိဳဟ္အခ်င္းခ်င္းဆက္စပ္မႈသည္ တနဂၤေႏြအစ စေနအဆံုးၿဂိဳဟ္ ၇ လံုးပင္ျဖစ္ေစေတာ့
ၿဂိဳဟ္ႏွစ္လံုးဆက္ႏြယ္မႈသည္ ျဖစ္တန္စြမ္းအေျဖ ၄၉ မ်ိဳး (မွတ္ခ်က္ ၁ ေႏြမွ ၂ လာသို႔ဆက္ႏြယ္မႈႏွင့္ ၂ လာမွ ၁ ေႏြသို႔ဆက္ႏြယ္မႈတို႔သည္ တစ္ဦးမွမိတ္ျမင္ေသာ္လည္း တစ္ဦးမွ ျပန္လည္ မိတ္အျမင္မျမင္တတ္ျခင္းစသည့္ မတူညီမႈတို႔ေၾကာင့္ ကြဲျပားၾကသည္သာျဖစ္သည္။)
ၿဂိဳဟ္သံုးလံုးဆက္ႏြယ္မႈသည္ ျဖစ္တန္စြမ္းအေျဖ ၃၄၃ မ်ိဳး
ၿဂိဳဟ္ေလးလံုးဆက္ႏြယ္မႈသည္ ျဖစ္တန္စြမ္းအေျဖ ၂၄၀၁ မ်ိဳး
ၿဂိဳဟ္ငါးလံုးဆက္ႏြယ္မႈသည္ ျဖစ္တန္စြမ္းအေျဖ ၁၆၈၀၇ မ်ိဳး
ၿဂိဳဟ္ေျခာက္လံုးဆက္ႏြယ္မႈသည္ ျဖစ္တန္စြမ္းအေျဖ ၁၁၇၆၄၉ မ်ိဳး
ၿဂိဳဟ္ခုနစ္လံုးဆက္ႏြယ္မႈသည္ ျဖစ္တန္စြမ္းအေျဖ ၈၂၃၅၄၃ မ်ိဳး ဟူ၍
စုစုေပါင္းၿဂိဳဟ္အခ်င္းခ်င္း ဆက္ႏြယ္မႈ ၉၆၀၇၉၂ ခုမွ် ရွိသည္။

ထို ၉ သိန္းမွ်ေသာ ဆက္ႏြယ္မႈတို႔တြင္ ၿဂိဳဟ္တစ္လံုးခ်င္းစီ၏ ျဖစ္တန္စြမ္းအေျဖ ၁ ေသာင္းမွ် ျဖည့္သြင္းမစဥ္းစားခင္ ၿဂိဳဟ္ႏွစ္လံုးဆက္ႏြယ္မႈကို စဥ္းစားၾကည့္ပါက အေျဖသည္ ၁၀၅,၀၂၁,၅၀၄ ဟူ၍ အေျဖ သန္း ၁၀၀ ခန္႔မွ်ထုတ္ေဖၚရလိမ့္မည္။ အျခားေသာ သံုးလံုးဆက္ႏြယ္မႈ ေလးလံုးဆက္ႏြယ္မႈတို႔အတြက္ကား ေတြးဆႏိုင္ဖြယ္မရွိေပ။ အပင္ပမ္းခံတြက္လိုပါက ၿဂိဳဟ္သံုးလံုးဆက္ႏြယ္မႈအတြက္ အေျဖသည္ ၁,၀၇၆,၂၆၀,၃၇၂,၉၉၂ ျဖစ္မည္။ ၿဂိဳလ္တစ္လံုးအတြက္ ျဖစ္တန္စြမ္း ၁၀၂၄၈ မ်ား အားရပါးရ စီတန္းေျမွာက္သြားယံုသာရွိေတာ့သည္။


ထိုမွ် မ်ားျပားေသာ အေျဖကို ေရွးက်မ္းမ်ားတြင္ မေဖၚျပႏိုင္ခဲ့သလို ယခုေခတ္တြင္လည္း မေဖၚျပႏိုင္ပါ။ အစီအစဥ္ခ်ကာ ေရးသားႏိုင္ေသာ ပရိုဂရမ္မာရွိေစဦးေတာ့ အေျဖကိုမ်ားေျဖထုတ္ေပးရမည့္ နကၡတ္ေဗဒင္ဆရာသည္ သူ႔တစ္သက္တာကာလလံုး ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္အေျဖမ်ားကို ျပဳစုရင္း အသက္ဆံုးသြားမည္ အေျဖကား ကုန္မည္မထင္။


သို႔ေသာ္လည္း လူသားမ်ားတြင္ အလြန္လွ်င္ျမန္ေသာ ဥာဏ္အလွ်င္ရွိရာ ေရွးဆရာမ်ား အျပည့္အစံုေရးမသြားေလျခင္းဟု စိုးရိမ္ဖြယ္မရွိေပ။ ေရွးက်မ္းမ်ားသည္ နမူနာမွ်သာ အရိပ္မွ်သာ ေဖၚျပသြားေသာ္လည္း ေနာက္လူတို႔ စဥ္းစားႏိုင္ရန္ အေတြးလမ္းစ ၾကံဆပံုမ်ား ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ပါသည္။ ေလ့လာသူ ၀ါသနာရွင္အေနျဖင့္ က်မ္းအဆိုတို႔ကို အလြတ္က်က္စရာမလိုပဲ ၾကံဆသြားပံုတို႔ကို ဆြယ္ယူ စြဲသံုးယံုမွ်သာ လိုပါသည္။ မေတြးေတာဘဲ အစီအစဥ္တက် ေရးဆြဲထားေသာ အေျဖအျပည့္အစံုပါ နကၡတ္ေဗဒင္ ပရိုဂရမ္တစ္ခုကို ေမွ်ာ္လင့္ေနပါက မည္သည့္အခါမွ် ဆႏၵျပည့္မည္မဟုတ္ပါ။ 


ဆရာႏ်ဴမာန္၏ အၾကံေပးခ်က္အရ နကၡတ္ေဗဒင္ေလ့လာစ ၀ါသနာရွင္မ်ားအတြက္ ေတြးေခၚယူဆပံု တစ္ခ်ိဳ႕ကို ဆက္လက္ေဖၚျပလိုက္ပါသည္။ နမူနာျပဳဇာတာမွာ http://www.motaa.info/2011/01/blog-post_19.html တြင္ေဖၚျပထားေသာ ပထမဇာတာကို မွီျငမ္းပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ MOTAA ပထမဆင့္ စာေမးပြဲေျဖဆိုစဥ္က ကြၽန္ေတာ့္အေျဖလႊာမွ အေျဖကိုပင္ ျပန္လည္အေသးစိပ္တင္ျပျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

အဆိုပါ စာေမးပြဲေမးခြန္းတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ဇာတာတြင္းမွ ရာသီ ၁၂ ပါးတြင္ ၿဂိဳဟ္မ်ား ရပ္တည္ပံုကို ေဖၚျပပါရွိသည္။ (ဘာ၀စက္တြက္ထုတ္ႏိုင္ရင္ ၿဂိဳဟ္အသီးသီး၏ တည္ရာ ရာသီ ဒီဂရီမိနစ္(အင္သာလိတၱာ) လည္းေဖၚျပပါရွိသည္။) ေျဖၾကားရမည့္ အေၾကာင္းအရာမွာ ထိုဇာတာရွင္၏ စရိုက္သဘာ၀ကို ေဖၚထုတ္ႏိုင္သမွ် ေျဖဆိုရန္ျဖစ္သည္။
ရာသီအင္သာမ်ားအရ တြက္ထုတ္ေသာ္ ေအာက္ပါအတိုင္း ဘာ၀စက္ကိုရရွိသည္။ (ဘာ၀စက္သည္ ဘာ၀မ်ားကို ၃၀ ဒီဂရီစီ အညီအမွ်ပိုင္းျခားေသာ စနစ္အရ တည္ေဆာက္ထားသည္။)

ရာသီစက္၏ အေျခခံသတ္မွတ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ရာသီ ၁၂ မ်ိဳး၏ အမည္ႏွင့္ ရာသီတစ္ခုခ်င္း၏ အိမ္ပိုင္ကသစ္ကို တြဲယွဥ္ေဖၚျပရေသာ္ ေအာက္ပါအတိုင္းရရွိသည္။ ၾတိေဂါဏဟူေသာ အမည္မွာ လဂ္မွ ၁၂၀ ဒီဂရီစီ သက္ေရာက္ရာ ေကာင္းကင္၏ ၾတိဂံပံုဆက္စပ္မႈဟူ၍လည္း ေဖၚျပတတ္သည္။ ယခုေဖၚျပမည့္ ၾတိေဂါဏသည္ အခ်ိဳ႕က်မ္း၌ ၾတိဂုဏ္းသခင္ဟု ေဖၚျပတတ္ေသာ အိမ္ရွင္(ကသစ္)ၿဂိဳဟ္မ်ားမွ ထပ္ဆင့္ေ၀ဖန္ အထူးျပဳထားေသာ သခင္ၿဂိဳဟ္မ်ားအျဖစ္သာ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ပါဌိပ်က္စကားတစ္ခုမွ ေမြးစားယူျခင္းျဖစ္သျဖင့္ နာမည္ဆင္တူျခင္းလည္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ မွတ္သားထားရန္မွာ ၾတိေဂါဏသခင္/ၾတိဂုဏ္းသခင္ သည္ ကသစ္(အိမ္ရွင္)ၿဂိဳဟ္မ်ားစာရင္းတြင္ ပါ၀င္သည္။ ပရိယာယ္သေဘာအရ ရာသီႏွစ္အိမ္ပိုင္ ၿဂိဳဟ္မ်ားအတြက္ ရာသီတစ္ခုအေပၚ အေလးထား စိုးမိုးသခင္ျပဳ ညႊန္းဆိုလိုရင္းအနက္သာျဖစ္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ အဂၤါသည္ မိႆရာသီ ႏွင့္ ၿဗိစၦာရာသီတို႔၏ (ကသစ္)အိမ္ရွင္ၿဂိဳဟ္ျဖစ္သည္။ အဂၤါသည္ မိႆရာသီသဘာ၀မ်ားႏွင့္ ပိုမိုကိုက္ညီသျဖင့္ အဂၤါသည္ မိႆရာသီ၏ သခင္အျဖစ္မွည့္ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ စေန၏ သခင္ျဖစ္ရာ ရာသီသတ္မွတ္မႈတြင္ မကာရႏွင့္ကုမ္ ကြဲလြဲမႈရွိေသာ္လည္း န၀င္းစိုးမိုးမႈအရ ကုမ္ရာသီကို စေန၏ သခင္ျဖစ္ရာ ရာသီအျဖစ္ သတ္မွတ္သည္။ ထိုသို႔ေျပာင္းယူသတ္မွတ္မႈကို MOTAA သင္တန္းတြင္ အေသးစိပ္ပါရွိပါသည္။

ရာသီမ်ားကို ဇာတကဘရဏက်မ္း ေဟာရသာရက်မ္းစသည္တို႔တြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးအစုအဖြဲ႔ျပဳ ပိုင္းျခားမႈမ်ားရွိေသာ္လည္း ထိေရာက္ေသာ ေ၀ဖန္မႈအျဖစ္ ေအာက္ပါ သေဘာတရားႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ MOTAA သင္တန္းမူအတိုင္း ပိုင္းျခားေ၀ဖန္ပါမည္။

အေသးစိပ္ကို MOTAA စာစဥ္မ်ားတြင္ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္။ ယခုအက်ဥ္းမွ်ေဖၚျပပါလွ်င္ ဥတုရာသီ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ရာ အီေကြတာေပၚသို႔ ေနလံုးက်ေရာက္ခ်ိန္ ကမၻာ့ေတာင္ျခမ္းႏွင့္ ေျမာက္ျခမ္းၾကား ေနမင္း အကူးအေျပာင္းကာလ ဧၿပီ ၁၃/၁၄ ႏွင့္ ေအာက္တိုဘာ ၁၃/၁၄ ၀န္းက်င္ ကာလတို႔ႏွင့္  ေျမာက္ယဥ္စြန္းတန္းႏွင့္ ေတာင္ယဥ္စြန္းတန္းတို႔ အေပၚ ေနလံုးေရာက္ရွိရာ ဇူလိုင္ ၁၃/၁၄ ႏွင့္ ဇန္န၀ါရီ ၁၃/၁၄ ၀န္းက်င္ကာလ ၄ ခုကို အစတည္ေသာ အေျပာင္းအလဲသဘာ၀ ေရြ႕လ်ားေျပာင္းလဲျခင္းသဘာ၀ (စရ) ရာသီ ေလးခု၊ ထို စရ ရာသီေလးခုႏွင့္ ကပ္လွ်က္ မေျပာင္းမလဲ တည္ၿငိမ္ေသာ (ထိရ) သဘာ၀ ရာသီေလးခု၊ တည္ၿငိမ္ကာလမွ ေရြ႔လ်ားျခင္းမေျပာင္းမီၾကား သဘာ၀ႏွစ္ပါး ေရာယွက္ေသာ ဒြိဘာ၀ ရာသီေလးခု စသည္ျဖင့္ (ကမၻာ ၂၃.၅ ဒီဂရီေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေဖၚလာေသာ ကမၻာ့ရာသီဥတုမ်ားအရ) ပိုင္းျခားပါသည္။ ထိုသို႔ စတုရန္းပံု ေလးေထာင့္ဆက္ႏြယ္မႈသည္ပင္ နကၡတ္ေဗဒင္၏ ေသြးေၾကာ ကိန္းရာသီခြင္မ်ား (၁တန္႔၊ ၄တန္႔၊ ၇တန္႔ ႏွင့္ ၁၀တန္႔) ဆက္ႏြယ္မႈကို တည္ေဆာက္ ေတြးေခၚခဲ့ဟန္ရွိပါသည္။

ဧၿပီ ၁၃/၁၄ မွအစတည္ေသာ ပူေလာင္ကြၽမ္းရာ မီးရာသီဓာတ္ရာသီမွ ေလာင္ကြၽမ္းမႈ၏ ေနာက္ကြယ္ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္ေသာ ကုန္ေျမသီးသန္႔ ေျမဓာတ္ရာသီသဘာ၀၊ ေျမျပင္လြင္တီးေခါင္မွ ေလဖိအားကြာျခားမႈေၾကာင့္ ေလတိုက္ရာမွ ေလဓာတ္ရာသီသဘာ၀၊ မုတ္သုန္ေလတို႔သယ္ေဆာင္ရာမွ လြင့္ပါလာေသာ ေရမႈန္တို႔ေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲလာေသာ ေရဓာတ္ရာသီသဘာ၀ဟူ၍ ဓာတ္ေလးပါးစက္၀န္း ရာသီ ၁၂ ပါး ပိုင္းျခားပါသည္။ မီးဓာတ္ရာသီအခ်င္းခ်င္း ၁၂၀ ဒီဂရီစီျခားကာ စက္၀န္းကို သံုးနားညီၾတိဂံပံု၀န္းရံပတ္၏။ အျခားဓာတ္မ်ားလည္း ထိုသို႔ပင္ ၀န္းရံပါ၏။ ထိုသံုးေထာင့္ညီ ၾတိဂံသည္ပင္ နကၡတ္ေဗဒင္၏ အသက္ေသြးေၾကာ ၾတိေဂါဏ(၁ တန္႔၊ ၅ တန္႔ႏွင့္ ၉ တန္႔) ဆက္ႏြယ္မႈကို တည္ေဆာက္ေတြးေခၚခဲ့ဟန္ရွိပါသည္။

ကိန္းဆက္ႏြယ္မႈထက္ ၾတိေဂါဏက အားၾကီးသည္ဟု မွတ္သားရပါသည္။ စရထိရဒြိဘာ၀ထက္ ဓာတ္ၾကီးေလးပါးသည္ အခရာက်သည္ဟု ယူဆလိုဟန္ရွိပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ ေ၀ဖန္မႈတြင္လည္း ဓာတ္ ၄ ပါးကိုသာ အဓိကထားေ၀ဖန္သြားပါမည္။

ၿဂိဳဟ္အားျဖင့္ ၁ ေႏြအစ ၀ ေနအဆံုး ၿဂိဳဟ္ ၇ လံုးျဖင့္ ေ၀ဖန္သြားပါမည္။

တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္

အေျဖ = (ေရရာသီ) မိန္ရာသီတြင္တည္သည္။ ၃ တန္႔ဘာ၀၏ သခင္ျဖစ္ၿပီး၊ ၉ တန္႔ ဘာ၀တြင္ရပ္သည္။
ဇာတာရွင္၏ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ေဇာမႈ အဆင့္အတန္းကိုေဖၚျပေသာ တနဂၤေႏြသည္ (ရာသီအိမ္ရွင္မွ မိတ္ျပဳရာ) မိန္ရာသီတြင္ တည္သျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ေဇာမႈ ရွိသူျဖစ္သည္။ တဖန္ မိန္ရာသီသည္ ေရရာသီျဖစ္သျဖင့္ ထို ေက်ာ္ေဇာမႈသည္ အႏိုင့္အထက္ျဖင့္ ရရွိမႈမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ေအးခ်မ္းေသာနည္းလမ္းျဖင့္ မွ်တစြာဖန္းတီးယူႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖၚမႈ၊ စြန္႔စားမႈကို အေသးစိတ္ေလ့လာမႈကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ၃ တန္႔သခင္သည္ ၉ တန္႔ အေတြးအေခၚပညာ တင့္တယ္မႈအတန္႔တြင္ရပ္တည္သျဖင့္၊ စြန္႔စားတီထြင္ျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ေဇာသူအျဖစ္ ေရာက္ရွိႏိုင္မႈကို ေဖၚျပသည္။

အထက္ပါအေျဖကို ျပန္လည္ေျဖရွင္းေပးပါဦးမည္။
စစ္ေဆးမည့္ တနဂၤေႏြသည္ မိန္ရာသီတြင္တည္သည္။ (ရာသီစက္ကို ရႈပါ။) မိန္ရာသီ၏ ကသစ္အိမ္ရွင္သည္ ၾကာသာပေတးျဖစ္သည္။ မိန္ရာသီ၏အေၾကာင္းကို ေဖၚျပပါက ရွည္လ်ားလြန္းသြားပါမည္။ ၾကာသာပေတးသည္ (လူတစ္ဦး၏ စရိုက္အရ) ေလ့လာမႈ၊ စာရိတၱ၊ ဂုဏ္သိကၡာကို ညႊန္းဆိုသည္။ တနဂၤေႏြမွာ (လူတစ္ဦး၏ စရိုက္အရ) ဖန္တီးႏိုင္မႈ ရွင္သန္မႈ အစြမ္းအစထုတ္ေဖၚမႈတို႔ကို ညႊန္းဆိုသည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးၾကား တစ္ဦးကို တစ္ဦး အညမည ကူးလူးမႈရွိေနသည္။ အႏွစ္သာရ တစ္မ်ိဳးအေနျဖင့္ ၾကာသာပေတးသည္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားျခင္းအနက္ကို ဖြင့္ဆိုကာ တနဂၤေႏြသည္ စူးစိုက္အုပ္စိုးျခင္းကို ျပဆိုပါသည္။ ၾကာသာပေတးသည္ ႏွစ္ဖက္မွ် ေတြးေခၚျခင္းကို ျပဆို၍ တနဂၤေႏြသည္ ျခံဳယူေတြးဆျခင္းကို ညႊန္းဆိုပါသည္။ ထို႔သို မျခံဳယူမေတြးေတာႏိုင္ေသးက ေအာက္ပါဇယားကို မွတ္သားထားႏိုင္ပါသည္။

Sun မွ Jupiter သို႔ အစိမ္းေရာင္ျဖင့္ မိတ္ျပဳသည္။ တစ္ဖန္ Jupiter မွ Sun သို႔လည္း အစိမ္းေရာင္ျဖင့္ မိတ္ျပဳပါသည္။ ဤတြင္ လာရပ္ရာၿဂိဳဟ္က ရာသီပိုင္ကို ဆက္ဆံမႈထက္၊ ရာသီပိုင္မွ လာရပ္ရာကို ဆက္ဆံမႈက ပိုမိုအေရးၾကီးပါသည္။ ဆိုလိုရင္းမွာ မိန္ရာသီအိမ္ရွင္က လာရပ္ရာ တနဂၤေႏြကို ဆက္ဆံမႈက ပိုအေရးၾကီးေၾကာင္းဆိုလိုပါသည္။

အထက္ပါရပ္တည္မႈအရ ဇာတာရွင္၏ စူးစိုက္မႈႏွင့္ပညာေကာင္းမြန္မႈကို အရည္အခ်င္းအားျဖင့္ အေျဖရရွိပါသည္။ အရည္အခ်င္းဟူသည္ အသံုခ်တတ္မွ အသံုးတည့္ပါမည္။ အရည္အခ်င္းရွိေသာ္လည္း တိမ္ျမဳပ္ေနသူမ်ားလည္း ရွိႏိုင္သည္။ အရည္အခ်င္းကို မေကာင္းေသာ ပညာရပ္တြင္ အသံုးခ်ပါကလည္း ေက်ာ္ေဇာမႈမွာ မေကာင္းသတင္းျဖင့္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့မည္။

လူတစ္ေယာက္ဘ၀ကို က႑ၾကီး ၁၂ မ်ိဳးျဖင့္ ပိုင္းျခားထားေသာ လူမႈဘ၀ စက္၀န္းၾကီးရွိေနပါေသးသည္။ ၄င္းကို ဘာ၀စက္ဟုေခၚပါသည္။ ဘာ၀စက္တြင္ေရာ တနဂၤေႏြမည္သုိ႔တည္သနည္းဟု သံုးသပ္ရန္လိုလာပါသည္။

အထက္ပါ ပံုမွာ ေပးထားခ်က္မွ တြက္ယူရရွိေသာ (အေပၚ၀ဲဖက္) ဘာ၀စက္ျဖစ္သည္။ အေပၚယာဘက္ တြင္ေဖၚျပသည္မွာ "လ" အကၡရာတည္ရာမွ လက္၀ဲရစ္ ေရတြက္ေသာ အတန္႔ ၁၂ ခုကို ျပဆိုပါသည္။ အထက္ပါ ၂ ပံုအရ ဇာတာ၏ ၂ တန္႔တြင္ ကိတ္ၿဂိဳဟ္၊ ၆ တန္႔တြင္ ၂ လာၿဂိဳဟ္၊ ၉ တန္႔တြင္ ၁ ေႏြႏွင့္ ၅ ေတးၿဂိဳဟ္၊ ၁၀ တန္႔တြင္ ၄ဟူး ၆ ၾကာ ၀ ေန တို႔ရပ္တည္သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ မေျပာင္းလဲသည့္ အိမ္ရွင္/သခင္ ပံုစံခြက္ကိုပါ ျပန္လည္ထည့္သြင္းေပးထားပါသည္။ တနဂၤေႏြအတြက္ စစ္ေဆးမႈျပဳပံုကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖၚျပႏိုင္ပါသည္။
တနဂၤေႏြသည္ ၉တန္႔ဘာ၀တြင္ တည္ေၾကာင္း ေဖၚျပပါရွိၿပီးျဖစ္သည္။ တနဂၤေႏြသည္ မည္သည့္ အိမ္ရွင္/သခင္ ျဖစ္သနည္းသိရရန္ ပံုစံခြက္တြင္ၾကည့္ေသာ္ ၃ တန္႔ဘာ၀၏ သခင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ဤတြင္ အတန္႔ဘာ၀ကို လဂ္မွ ေရတြက္ကာ အိမ္ရွင္/သခင္ကို ရာသီစက္ပံုေသခြက္မွ ဆြဲယူလိုက္ေၾကာင္း သတိျပဳပါ။ ထိုအခ်က္သည္ စတင္ေလ့လာစ ၀ါသနာရွင္မ်ားအဖို႔ က်မ္းမ်ားဖတ္ရင္း လည္ထြက္သြားေစႏိုင္ေသာ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ယခုေဖၚျပမည့္အတန္႔ဟူသည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ "လ" မွသာ ေရတြက္သည္။ စန္း ၂ လာမွ ေရတြက္ျခင္းအျပင္ ၿဂိဳဟ္တစ္လံုးမွ တစ္လံုးေရတြက္ျခင္းမ်ိဳးလည္း ရွိေသးသည္။ ထိုသို႔ေရတြက္ျခင္းမ်ိဳးကို ဤပိုစ့္တြင္ မသံုးပါ။ ရာသီရပ္တည္မႈ လဂ္မွတည္မႈ အတန္႔သခင္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရမ်ားကိုသာ ဤပိုစ့္တြင္ ေဖၚျပလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။

၃ တန္႔သခင္ ၉ တန္႔ရပ္ျခင္းသည္ အဘယ္အက်ိဳးမ်ားျဖစ္မည္နည္း။

ဤတြင္ အတန္႔ဘာ၀မ်ား၏ ပရိယာယ္လိုလာသည္။ အတန္႔၏ျဖစ္ေပၚပံုကို MOTAA သင္ခန္းစာမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ ဤဘေလာ့ဂ္အစပိုင္း ပိုစ့္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း ေဖၚျပခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။

၃ တန္႔ကို သဟဇ (ပတ္၀န္းက်င္) ဘာ၀ဟု ေခၚဆိုသည္။ အတန္႔တစ္ခုစီသည္ ပိုင္းျခားမႈအလိုက္ ပရိယာယ္ကြဲပါသည္။ ၃ တန္႔သည္ အမ်ိဳးအေဆြအားျဖင့္ ေဆြမ်ိဳးညီငယ္သားခ်င္း၀န္းက်င္ကို ဆိုသည္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအားျဖင့္ စမ္းသပ္လိုစိတ္၊ တဆင့္ေဖါက္သည္ခ်လိုစိတ္၊ အေသးစိတ္ေလ့လာလိုစိတ္ကို ေခၚဆိုသည္။ MOTAA သင္ခန္းစာမ်ားမွ အႏွစ္ခ်ဳပ္ အတန္႔ပရိယာယ္ဇယားတြင္ ေဖၚျပပါရွိသည္။ ၃ တန္႔၏ အျခားေသာပရိယာယ္မ်ားမွာ ၀ီရိယ ေလ့က်င့္မႈ သတၱိျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေသာ မ်ားေျမွာင္လွေသာ အဓိပၸါယ္မ်ားမွ တစ္ခ်ိဳကိုသာ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ဆြဲယူဖြင့္ဆိုခြင့္ရွိမည္ျဖစ္သည္။

၉ တန္႔ကို သုဘ တင့္တယ္ျခင္း ဘာ၀ဟုေခၚဆိုသည္။ ဓမၼဘာ၀ဟုလည္း ေခၚတြင္ပါေသးသည္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအားျဖင့္ အေတြးအေခၚ ဘာသာေရး ကိုညႊန္းကာ၊ ခရီးသြားျခင္း ရပ္ေ၀းဟူ၍လည္း ဖြင့္ဆိုၾကပါေသးသည္။ တနည္းအားျဖင့္ အေျမာ္အျမင္ဟုလည္းဆိုပါသည္။ သုဘ၏ အနက္အရ တင့္တယ္ျခင္းသည္ အခ်ဳပ္သေဘာျဖင့္ရွိေနပါသည္။

ယခုတနဂၤေႏြသည္ ၃ တန္႔သခင္ျဖစ္ကာ ၉ တန္႔ရပ္သည္။ ၃ တန္႔က ၉ တန္႔အက်ိဳးကို တြန္းပို႔မည္လား၊ ၉ တန္႔က ၃ တန္႔အက်ိဳးကို တြန္းပို႔မည္လား စဥ္းစားရမည္ျဖစ္သည္။ အရိပ္အေယာင္အားျဖင့္ ၃ တန္႔ကိုေနာက္ကြယ္မွ ပိုင္ဆိုင္ကာ လက္ေတြ႔တြင္ ၉ တန္႔ရပ္ေနသည္။ လတ္တေလာတည္ရာသည္ အထင္အရွားျဖစ္သင့္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၉ တန္႔ပရိယာယ္မ်ား ၃ တန္႔ပရိယာယ္မ်ားေၾကာင့္ ေက်းဇူးရမည္ျဖစ္သည္။

ယခင္ အေျဖရခဲ့ေသာ  ( ရာသီစက္တြင္ တနဂၤေႏြ ၾကာသာပေတးပိုင္ရာသီ တည္ျခင္းေၾကာင့္ ရေသာ) စူးစမ္းမႈႏွင့္ ပညာေကာင္းမႈအေျဖသည္ ယခု ၃ တန္႔ႏွင့္ေပါင္းကာ ၉ တန္႔ကို မည္သို႔ အက်ိဳးေပးမည္နည္းဟု သံုးသပ္ရပါမည္။ ၃ တန္႔ပရိယာယ္မ်ား အရိပ္အေယာင္သဖြယ္ ဘေဘာမ်ားယူရမည္ျဖစ္ရာ စူးစမ္းမႈႏွင့္ ပညာေကာင္းမႈႏွင့္ ဆက္စပ္ႏိုင္မႈမွာ စမ္းသပ္လိုစိတ္၊ အေသးစိတ္ေလ့လာလိုစိတ္သာ ရရွိပါမည္။ (သဟဇ ပတ္၀န္းက်င္ဟု တိုက္ရိုက္ မယူဆျခင္းမွာ သြယ္၀ိုက္ပတ္သတ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ ၃ တန္႔တြင္သာ ၁ ေႏြရပ္ပါက ၃ တန္႔ ပရိယာယ္မ်ားေတာက္ပသျဖင့္ ထူးခြၽန္ေသာ ညီကိုေမာင္ႏွမမ်ားဟူ၍လည္းေကာင္း နာမည္ၾကီး ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ရွင္သန္ရတတ္ျခင္းဟူ၍လည္းေကာင္း ဖြင့္ဆိုသြားမည္ျဖစ္သည္။)

၉ တန္႔တြင္ ရပ္ျခင္းေၾကာင့္ သုဘတင့္တယ္ျခင္းကို အဓိက ဖြင့္ဆိုရမည္ျဖစ္သျဖင့္ စူးစမ္းမႈႏွင့္ ပညာဥာဏ္ၾကီးမႈသည္ ဇာတာရွင္၏ တင့္တယ္ျခင္း နာမည္ၾကီးျခင္းကို ျဖစ္ေစပါေတာ့သည္။ စမ္းသပ္လိုစိတ္ အေသးစိတ္ေလ့လာလိုစိတ္တို႔သည္ သြယ္၀ိုက္ကာ ကူညီေပးမည္ျဖစ္သည္။

ဤတြင္ ဥာဏ္က်က္စားဖြယ္ အျခားအေၾကာင္းအရာမ်ား ရွိလာပါသည္။ တနဂၤေႏြသည္ မိန္ရာသီတြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္လ တည္ေလ့ရွိသည္။ ၁ ႏွစ္တြင္းေမြးသူမ်ား၏ ၁၂ ပံုပံု တစ္ပံုသည္ ထိုသို႔ ဥာဏ္ထက္ျမက္ပါမည္နည္းဟု ေစာေၾကာဖြယ္ျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ မိန္ရာသီဖြားမ်ားသည္ ထိုသို႔ဥာဏ္ထက္ျမက္မည္ေလာဟု ေမးလာႏိုင္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္အားထိုသို႔ေမးလာခံရပါက ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ေမးခြန္းတစ္ခု ျပန္ေမးပါမည္။ တနဂၤေႏြ မိန္ရာသီတြင္ တည္ေနျခင္းသည္ အကယ္၍ အာရီေခၚ ရန္သဘာ၀ ၆ တန္႔ဘာ၀က်ေရာက္ျခင္း၊ မရဏေခၚ ေသဆံုးျခင္းသဘာ၀ ၈ တန္႔ဘာ၀က်ေရာက္ျခင္း၊ ဗ်ယေခၚ ပ်က္စီးျခင္းဘာ၀ ၁၂ တန္႔ဘာ၀က်ေရာက္ပါက မည္သို႔ ဆံုးျဖတ္မည္နည္းဟု ေမးျမန္းပါမည္။

မိန္ရာသီရပ္ တနဂၤေႏြ ၆ တန္႔က်က ရန္စြယ္ေငါေငါ ၿပိဳင္ဆိုင္စိတ္ျပင္းစြာ မိမိဥာဏ္ကို အသံုးခ်ပါလိမ့္မည္။ မေကာင္းေသာ အတန္႔သေဘာအရ မိမိဥာဏ္ရည္ကို မိမိျပန္ဖ်က္စီးပါမည္။ မိန္ရာသီရပ္ တနဂၤေႏြ ၈ တန္႔က်က က်မ္းမာေရးထိခိုက္ကာ အေတြးစမ်ား ပ်က္စီးတိမ္ေကာမည္။ အသက္ဓာတ္ တနဂၤေႏြ မရဏဘာ၀က်သျဖင့္ အသက္တိုလိမ့္မည္။ မိန္ရာသီရပ္ တနဂၤေႏြ ၁၂ တန္႔က်ပါက ဥာဏ္ထက္သေလာက္ ပူေလာင္သံသယမ်ားတတ္ကာ ဗ်ာယပ်က္စီးျခင္းၾကံဳပါလိမ့္မည္။

တဖန္ မိန္ရာသီရပ္ တနဂၤေႏြသည္ လဂ္ အရ ၁၁ တန္႔သခင္ျဖစ္ပါက ရလိုမႈ လာဘ္လာဘ အလို႔ငွာ ပညာကိုအသံုးခ်ျခင္း၊ ၆ တန္႔ ႏိုင္ထက္စီးနင္း ႏွိပ္စက္လိုျခင္းေၾကာင့္ ပညာကို အသံုးခ်ျခင္းစသည့္ ကြဲျပားသည့္ ပရိယာယ္မ်ားျဖစ္ေပၚ ပါလိမ့္မည္။

ဤ အခ်က္မ်ားအရ ရာသီဖြားထက္ လဂ္တည္ရာသည္ မည္မွ် အေရးၾကီးေၾကာင္း ရိပ္စားမိပါသည္။ ရက္အတူတူ ေမြးဖြားသူ ႏွစ္ေယာက္သည္ အနည္းဆံုး အခ်ိန္ ၂ နာရီေက်ာ္မ် ကြာျခားေမြးဖြားလ်င္ လဂ္ ကြဲျပားသြားပါမည္။ ရက္ကြာျခားေမြးလ်င္ မိန္ရာသီ တနဂၤေႏြရပ္ရာျခင္းအတူတူ ၁ ဒီဂရီမွ် ကြာျခားသြားပါသည္။ ထိုသို႔ဆိုလ်င္ ရာသီဖြားတစ္ဦး ကမၻာေက်ာ္ျခင္းႏွင့္ ရာသီတူတစ္ဦး ခ်ိဳ႕တဲ့ရျခင္းတို႔၏ သဘာ၀ကို နားလည္ႏိုင္မည္ထင္ပါသည္။

အျခားၿဂိဳဟ္မ်ားကိုပါ အေသးစိတ္ေ၀ဖန္ေပးလိုေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ့္မွာ ေက်ာင္းတစ္ဖက္ႏွင့္ မအားလပ္ပါသျဖင့္ မိမိတို႔ဖာသာ ေတြးေတာဆင္ျခင္ၾကႏိုင္ရန္ အေျဖမ်ားကို ေဖၚျပလိုက္ပါသည္။ ေတြးေတာပံုကို ခ်ေရးရသည္မွာ ပင္ပမ္းလွပါသည္။ လက္တဖ်စ္အတြင္းမွ စိတ္ျဖစ္ပ်က္ ကုေဋတစ္သိန္းမွ စိတ္တစ္ခုျပန္ေဖၚျပဖို႔မလြယ္ပါ။ ေတြးေတာဆင္ျခင္ပါက ခဏသာၾကာပါလိမ့္မည္။ ပရိယာယ္မ်ားကိုမူ တင္ၾကိဳ ေစာေၾကာထားရန္ လိုပါသည္။ ေအာက္ပါအေျဖမ်ားတြင္ ၿဂိဳဟ္ျမင္ျခင္း ၿဂိဳဟ္ပူးျခင္းမ်ား ထည့္သြင္းေဖၚျပမထားပါ။ အက်ဥ္းမွ် ေ၀ဖန္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။

---၀---

ဆရာႏ်ဴမာန္၏ အၾကံေပးခ်က္အရ ၿဂိဳဟ္အသီးသီးအတြက္ ေ၀ဖန္မႈကို ဤပိုစ့္တြင္ပင္ ထည့္သြင္း ေ၀ဖန္သြားပါဦးမည္။

တနလၤာ- (ေရရာသီ) ၿဗိစၦာရာသီတြင္တည္သည္။ ၂ တန္႔ဘာ၀၏ သခင္ျဖစ္ၿပီး၊ ၆ တန္႔ ဘာ၀တြင္ တည္သည္။
ဇာတာရွင္၏ ေအးခ်မ္းမႈ၊ စိတ္ခံစားမႈတို႔ကို ေဖၚျပေသာ တနလၤာသည္ (ရာသီအိမ္ရွင္မွ မိတ္ျပဳရာ) ၿဗိစၦာရာသီတြင္ တည္သျဖင့္ ေအးခ်မ္းေသာ ၿငိမ္းေအးေသာ စိတ္ခံစားမႈကို ျဖစ္ေစသည္။ တဖန္ ေရရာသီတြင္တည္သျဖင့္ ေပါ့ပါးလြတ္လပ္ေသာ စိတ္သေဘာထားကိုလည္း ေမြးျမဴေစႏိုင္ေလသည္။ စုေဆာင္းမႈ ပိုင္ဆိုင္မႈဆိုင္မႈဆိုင္ရာ ၂ တန္႔ဘာ၀၏ သခင္သည္ ရန္အတန္႔ ၆ တန္႔တြင္တည္သျဖင့္ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားစြာ စုေဆာင္းပိုင္ဆိုင္မည့္သူမဟုတ္။ ေအးခ်မ္းေသာ စိတ္သဘာ၀အရ မက္ေမာတြယ္တာလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။

တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ကို ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည့္အတိုင္း တည္ရာရာသီႏွင့္ သင့္တင့္မႈကို ဦးစြာစစ္ေဆးမည္ျဖစ္သည္။ တနလၤာသည္ (ရာသီစက္တြင္) ၿဗိစၦာရာသီတြင္တည္သည္။ (ရာသီစက္ကို ၾကည့္မွသာ တည္ရာ ရာသီကို သိႏိုင္သည္။ တခါတရံ ဘာ၀စက္ကို ၾကည့္ကာ ဆင္တူယိုးမွား ရာသီအမွတ္မ်ားတတ္သည္။ ဘာ၀စက္သည္ လဂ္မွ ေရတြက္ယံုသက္သက္သာ ျဖစ္သည္။)

ၿဗိစၦာရာသီ အိမ္ရွင္ အဂၤါသည္ တနလၤာကို မိတ္ျပဳသျဖင့္ အိမ္ရွင္မွ ၾကိဳဆိုျခင္းခံရသည္။ တနလၤာအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးပိုေစသည္။ ၿဗိစၦာရာသီသည္ ေရဓာတ္စိုးမိုးရာ ရာသီလည္းျဖစ္ရာ တနလၤာ၏ အေအးသဘာ၀ႏွင့္ ကိုက္ညီသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေအးခ်မ္းေသာ စိတ္သေဘာကို ျဖစ္ေပၚေစမည္ျဖစ္သည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ဤတြင္ အလြန္အေရးပါေသာ အခ်က္တစ္ခုကို ေထာက္ရႈႏိုင္သည္။ တနလၤာသည္ ၿပိႆတြင္ ဥစ္မူကာ ေတာက္ပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ တန္ေဆာင္မုန္းလ လျပည့္၀န္းသည္ အေတာက္ပဆံုးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ (အဘယ္ေၾကာင့္ တန္ေဆာင္မုန္းလဟူမူ ၿပိႆရာသီ ၂ လာ ရပ္ပါက လျပည့္ရန္ တနဂၤေႏြသည္ ၿဗိစၦာတြင္ရွိရမည္။ တနဂၤေႏြမိႆတည္စဥ္ကို တန္ခူးဟုေရတြက္လွ်င္ ၿဗိစၦာသည္ တန္ေဆာင္မုန္းလက်ေသာေၾကာင့္ပင္။) မည္သည့္ပညာရပ္သင္ၾကားမႈမဆို တင္ၾကိဳသိသင့္သည္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား၊ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားမွ ဆင့္ပြားထားေသာ သီအိုရီမ်ား၊ သီအိုရီမ်ားမွ အသံုးခ်ထားေသာ ေကာ္ေလာ္ရာရီ အသံုးခ်မႈမ်ား စသည္ျဖင့္ ရွိတတ္ၾကသည္။ ဥစ္မူျခင္းသည္ ေတာက္ပျခင္း သေဘာရွိသည္ဟု သီအိုရီရွိရာ၊ ဥစ္မွ ဆန္႔က်င္ဘက္ တည္ျခင္းသည္ နိစ္မူသည္ မေတာက္ပဟု သီအိုရီကို မွီကာ ေကာက္ခ်က္ဆြဲၾကသည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ၿဗိစၦာတြင္ ၂ လာ နိစ္မူေလသည္။ နိစ္တိုင္းတူညီၾကပါသေလာဟု ဆန္းစစ္ဖြယ္ရွိသည္။ ၂ လာ နိစ္မူျခင္း (တနည္းအားျဖင့္ ၿဗိစၦာရာသီရပ္ျခင္း) သည္ အိမ္ရွင္အဂၤါမွ မိတ္ျပဳသည္။ ၁ ေႏြသည္ မိႆတြင္ ဥစ္မူသျဖင့္ တူရာသီတြင္ နိစ္မူသည္ မေတာက္ပ။ ၁ ေႏြ တူရာသီတည္ျခင္းသည္ တူရာသီသခင္ ေသာၾကာက ရန္ျပဳျခင္းခံရသည္။ ၁ ေႏြကလည္း ေသာၾကာကို ရန္ျပဳကာ ျပန္လွန္ရန္ျဖစ္သည္။ ထို ႏွစ္ခ်က္ကို ေထာက္ဆကာ ဥစ္/နိစ္ ဟူ၍ တရားေသမွတ္ ေကာင္းဆိုးခြဲျခင္းသည္လည္း နည္းမွန္မဟုတ္ေတာ့ေပ။

ၿဗိစၦာတြင္ ၂ လာ တည္ျခင္းသည္ ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ေကာင္းမြန္ပါ၏ေလာဟုလည္း ဆန္းစစ္ဖြယ္ျဖစ္လာသည္။ အိမ္ရွင္က မိတ္ျပဳေသာ္လည္း မိမိက အိမ္ရွင္ကိုမူ မိတ္ရန္မမူဘဲတည္၏။ တျခမ္းသာေကာင္းေလသည္။ အျခားတစ္ျခမ္းတြင္ မည္သည့္အက်ိဳးဆက္မ်ားရွိသနည္း။

ၿဗိစၦာရာသီသည္ မူလမိႆမွ ၆ တန္႔က်ရာ ရာသီျဖစ္သည့္ျပင္ ကာလပုရိသေခၚ ရာသီစက္၀န္းမွ လိင္အဂၤါက်ရာ ကာမေဖါက္ျပန္မႈႏွင့္ဆိုင္ေသာ ရာသီျဖစ္သည္။ ရာသီရုပ္ကိုပင္ အဆိပ္ျပင္းေသာ ကင္းၿမီးေကာက္တစ္ေကာင္ကို ထားရွိသတ္မွတ္သည္။ ၿဗိစၦာကိုပင္ ပိုးေလာက္ရာသီဟုေခၚကာ ပိုးမႊားအနာတရမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ယူဆကာ ေဆး၀ါး/ဆရာ၀န္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ၾကေသးသည္။ ၿဗိစၦာရာသီသည္ သားသမီး ၅ တန္႔က်ကာ ၈ဟု၉ကိတ္ အားရွိစြာျမင္ကာ စေနကဲ့သို႔ေသာ မလြန္ဆန္ႏိုင္မႈမ်ား၀င္စြက္သူတို႔တြင္ ပရိသေႏၶတားေဆးအသံုးျပဳႏိုင္ရျခင္း၊ ကိုယ္၀န္ဖ်က္တတ္ဖူးျခင္းဟူေသာ အဆိုးအေျခအေနမ်ား ဆန္းစစ္ဖူးပါသည္။ ဆိုလိုရင္းမွာ ၿဗိစၦာသည္ တနလၤာမတည္သင့္ေသာ ရာသီတစ္ခုလည္းျဖစ္ေနသည္ဟု ဆိုလိုလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။ အျခားအေၾကာင္းတစ္ခု ဆက္စပ္ျပပါဦးမည္။

တနလၤာႏွင့္အဂၤါ ဆက္စပ္မႈကို စႏၵမဂၤလယုဂ္ေခၚ၍ မိန္းကေလးမ်ားအတြက္ ေဖါက္ျပန္ေစတတ္ေသာ ယုဂ္အျဖစ္ အထင္အရွား အသိအမွတ္ျပဳထားပါသည္။ ေယာက်ာ္းေလးမ်ားအတြက္မူ ေအာင္ျမင္ျခင္းရေစတတ္ေၾကာင္းလည္း ေဖၚျပပါရွိတတ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုဆက္စပ္မႈကို သတ္မွတ္သနည္းမူ မိန္းကေလးမ်ား၏ ကာမဆႏၵခ်စ္စိတ္ကို ရွက္ရြံ႕ျခင္းက တားဆီးထားရာ ကမဆႏၵခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးလိုစိတ္ ၂ လာသည္ ရဲတင္းပြင့္လင္းျခင္း ၃ ဂၤါႏွင့္ ဆက္စပ္ျခင္းေၾကာင့္ မိန္းကေလးမ်ားအတြက္ မထိန္းသိမ္းႏိုင္ျဖစ္ရသည္ဟု ဆရာဦးျမၾကီးဆက္စပ္ျပဖူးပါသည္။ ယခုဇာတာရွင္မွာ က်ားမ မသိရေပ။ က်ားပင္ျဖစ္ေစေတာ့ မိတ္ျပဳခံရေသာ စိတ္ခံစားမႈသည္ ေကာင္းက်ိဳးျပဌာန္းႏိုင္ေသာ္လည္း သတၱိဗ်တၱိသဘာ၀ အဂၤါအတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ အေျခအေနမဟုတ္ေပ။ တနည္းအားျဖင့္ အမ်ားအျမင္တြင္ သတၱိေကာင္းသူတစ္ေယာက္ဟု (အဂၤါကို မစစ္ေဆးေသးဘဲ တင္ၾကိဳ) ေကာက္ခ်က္ဆြဲႏိုင္သည္။

ယခုစစ္ေဆးေနေသာ တနလၤာသည္ ထိုသို႔ သတၱိေကာင္းမြန္မႈကို ေခ်ဖ်က္ကာ ေရရာသီတည္သျဖင့္ ႏူးညံ့လြန္းေသာ ခံစားလြယ္ေသာ စိတ္ထားကို ျပဆိုေနေတာ့သည္။ (သို႔ေသာ္ တနလၤာမွာ မထိခိုက္သျဖင့္ ခံစာလြယ္ျခင္း ႏူးညံ့ျခင္းသည္ သူ႔ကို ဒုကၡေပးမည့္ စိတ္သေဘာထားမ်ိဳးအထိ ဆြဲယူသြားမည္မဟုတ္ေပ။)

တနလၤာသည္ ၂ တန္႔ဘာ၀၏ သခင္ဟု ပံုတြင္ ျပထားသည္။ ၂ တန္႔ဘာ၀ကို ကုဋမၺဘာ၀ ဥစၥာစည္းစိမ္ဟု မူရင္းအဓိပၸါယ္ရွိသည္။ အာသ ဘာ၀ဟုလည္းေခၚသည္ ဇာတာရွင္ တန္ဖိုးထား အာသီသရွိရာကို ညႊန္းသည္။ တနလၤာသည္ အထက္ပါ အဓိပၸါယ္ႏွစ္မ်ိဳးကို အရိပ္အားျဖင့္ ပိုင္ဆိုးထားသည္။ (အရိပ္ဟူသည္မွာ အတြင္းသေဘာ ပိုင္ဆိုင္မႈသာျဖစ္၍ ရပ္တည္ျခင္းေလာက္ အားမေကာင္းေၾကာင္း တနဂၤေႏြတြင္ ရွင္းလင္းၿပီးျဖစ္သည္။)

တနလၤာသည္ ၆ တန္႔ဘာ၀တြင္ ရပ္သည္။ ၆ တန္႔ဘာ၀ကို အာရီ ရန္ဘာ၀ဟုေခၚသည္။ ရန္ဖက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္း၊ လက္နက္ကိုင္စြဲျခင္းအနက္သေဘာတို႔ရွိသည္။

၆ တန္႔သည္ရန္ ၈ တန္႔သည္ ေသဆံုး ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျခင္း၊ ၁၂ တန္႔သည္ ပ်က္စီးျခင္းစသည္ျဖင့္ အတန္႔ဆိုးမ်ားအျဖစ္ နာမည္ေက်ာ္ရာ ရပ္တည္မႈအရ တနလၤာ၏ မူလ ပိုင္ဆိုင္မႈအတန္႔ သဘာ၀မ်ား ပ်က္စီးေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ဇာတာရွင္တန္ဖိုးထားရာ အရာမ်ား ဥစၥာစုေဆာင္းမႈမ်ား အတိုက္အခိုက္ရန္ျပဳျခင္းခံရမည္ျဖစ္သည္။ အတိုက္အခံျပဳရာတြင္လည္း ပင္မ ဇာတ္ေဆာင္မွာ တနလၤာၿဂိဳဟ္က ျပေနရာ အျခားေသာ ရန္သူမ်ားက ဖ်က္စီးမည္မဟုတ္ ဇာတာရွင္၏ ေအးခ်မ္းေသာ စိတ္ေနသဘာ၀ေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။

ဤတြင္ အေျဖတစ္ခုရေသာ္လည္း ထပ္မံ ဆက္စပ္ျပပါဦးမည္။

၆တန္႔တြင္ ၂ လာရပ္ျခင္းသည္ မေကာင္းေသာ အတန္႔ဆိုးတြင္ ေသာမလာရပ္ျခင္းျဖစ္သျခင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္တိုက္ခိုက္ျခင္း အနက္ရွိေသာ ၆ တန္႔သည္ ေအးခ်မ္းေသာ စိတ္သဘာ၀၏ ညွိမ္းသတ္မႈျဖင့္ ေအးခ်မ္းရသြားေစသည္။ တစ္ဖက္တည္း ၾကည့္မရသျဖင့္ ၆ တန္႔ကို ကူေသာ ၂ လာ ဘက္ကလည္း စဥ္းစားရမည္။ အတန္႔ဆိုးတြင္ ရပ္ေသာ ၂ လာသည္ နာက်င္မႈျဖစ္မည္သာတည္း။

ေအးခ်မ္းေသာ စိတ္သဘာ၀ကို ရန္ျပဳျခင္း စိန္ေခၚျခင္းခံရမည္။ ၆ တန္႔ပင္ကိုသဘာ၀ စစ္မက္ လက္နက္ ရန္ဘက္ေၾကာင့္ ရတက္မေအးရျခင္းကိုလည္း ျပဆိုသည္။ (ဇာတာရွင္သည္ မိမိအစပ်ိဳးေသာ အႏုျမဴလက္နက္ကိုပင္ မိမိက ျပန္တားျမစ္ရေလာက္ေအာင္ ရုန္းကန္ရသည္ျဖစ္ရာ စစ္မက္အတြက္ ရတက္မေအးရျခင္းကို ဆင္ျခင္ႏိုင္ပါမည္။)

လူတစ္ေယာက္ ဥစၥာရွင္ျဖစ္မျဖစ္ကို ၂ တန္႔အရ ၾကည့္ရရာ ဤဇာတာရွင္ ပိုင္ဆိုင္မႈမွာ ေရႊလည္း မဟုတ္ ေငြလည္းမဟုတ္ စာနာျခင္း ေအးခ်မ္းျခင္းအနက္ရွိေသာ တနလၤာသာျဖစ္သည္။ ၄င္း တနလၤာသည္ပင္ ၆ တန္႔တည္ရာ ဤပုဂၢိဳဟ္သည္ ဥစၥာရႏိုင္ေသာ အစြမ္းမည္မွ် ရွိေစကာမူ (သူ႔တြင္ အစြမ္းအစရွိေၾကာင္း တနဂၤေႏြ ရပ္တည္မႈတြင္ အေျဖရခဲ့ၿပီး) အမ်ားက သတ္မွတ္ေသာ ေရႊေငြဥစၥာ မ်ားစြာမရွိႏိုင္ေပ။

ထပ္ဆင့္ စစ္ေဆးေ၀ဖန္ ဦးမည္ဆိုပါက ဗဟိတၱကို ဖယ္ကာ အဇၥ်တၱကို ရႈပါက ၂ တန္႔သည္ အာသီသ ျမတ္ႏိုးရာကိုညႊန္းရာ အဆင့္လြန္ပညာမ်ားကိုလည္း အနက္ရွိသည္။ (MOTAA သင္ခန္းစာမ်ားတြင္ ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။) ထို အဆင့္လြန္ပညာသည္ ရာသီအိမ္ရွင္မွ မိတ္ျပဳရာ ရာသီတြင္ တည္သည္။ တည္ရာရာသီသည္ တစ္ဇြတ္ထိုးတေဇာက္ကမ္း သဘာ၀ႏွင့္ (မိႆမွ ၈ တန္႔က်ရာ) လွ်ိဳ႕၀ွက္ျခင္း/လိင္အဂၤါ သဘာ၀ စိုးမိုးရာရာသီျဖစ္ေနသည္။ ဤတြင္ ကာမ အမႈျပဳေသာ ေသာၾကာ၏ အေရးမဟုတ္သျဖင့္ လိင္ပိုင္းကို ပယ္ပါက လွ်ိဳ႕၀ွက္ေသာ ပညာကို ျပဆိုႏိုင္ပါသည္။ ၆ တန္႔ဘာ၀ရပ္တည္ျခင္းသည္ ရန္ ဘာ၀ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိကိုယ္ကို အားကိုးျခင္းကိုလည္း ျပဆိုသည္။ ၄ တန္႔သည္ မိသားစုတြင္းေအးခ်မ္းမႈက ကူညီမႈ၊ ၃ တန္႔သည္ ၀န္းက်င္သားခ်င္းေဆြမ်ိဳးမွ ေထာက္ပံ့မႈ၊ ၈ တန္႔သည္ ဆက္ခံအေမြရမႈ၊ ၁၁ တန္႔သည္ လူခ်စ္လူခင္လာဘ္လာဘေပါမႈ၊ ၁၂ တန္႔သည္ ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ ပညာမ်ား၊ မ်က္လွည့္အၾကံေပးေဗဒင္စသည့္လုပ္ငန္းမ်ားမွ ရမႈ စသည္ျဖင့္လည္း ကြဲျပားေသးသည္။ ၆ တန္႔သည္ကား မိမိႏွင့္ အယူမတူသူမ်ားၾကားမွ ေဖါက္ထြက္ ေ၀ဖန္ျခင္း ဆန္တက္ထိုးေဖါက္ျခင္း အနက္ရွိသျဖင့္ ထိုဇာတာရွင္၏ ပညာသည္ (တနဂၤေႏြသည္ ၃ တန္႔အေသးစိတ္ေလ့လာမႈဟု ဆက္စပ္ျပခဲ့သည္ႏွင့္ယွဥ္ကာ ယခုအျမင္ပါ ေပါင္းစပ္သျဖင့္) မိမိကိုယ္ပိုင္အေတြး ေဖါက္ထြက္မႈျဖင့္ အမ်ားၾကားမွ ထိုးထြက္ေသာ အသိအဆင့္ျမင့္ပညာကို ရရွိသူဟု ဆက္စပ္ႏိုင္ပါေသးသည္။ ထိုပုဂၢိဳဟ္ကပင္ ၆ တန္႔ရပ္ျခင္းေၾကာင့္ ထိုအသိပညာတို႔ကို ျမတ္ႏိုးတြယ္တာျခင္း ေလာဘတပ္မက္ျခင္း မရွိပါဟု ဆိုပါလွ်င္ လြန္စြာ ထူးဆန္းသြားပါသည္။

မည္မွ် ဆန္းျပားသည့္ ဘ၀အေျခအေနမ်ားပါနည္း။ ထိုအေျခအေနမ်ားကိုပင္ အံတုယွဥ္ၿပိဳင္အံ့ေသာ နကၡတ္ေဗဒင္သည္ မည္မွ် ပရိယာယ္ၾကြယ္၀လွပါသနည္း။ ေတြးေတာမကုန္ ေလ့လာမကုန္ေသာ ပညာပင္ျဖစ္ပါသည္။ နကၡတ္ေဗဒင္သမားတစ္ေယာက္၏ ဇာတာတစ္ေစာင္ က်က္စားမႈနယ္ပင္သည္ ထိုေဖၚျပထားသည္မက က်ယ္ျပန္႔ေသးပါသည္။

အျခားၿဂိဳဟ္မ်ားကိုပါ ေ၀ဖန္ေပးပါဦးမည္။

အဂၤါ- (ေျမရာသီ) မကာရရာသီတြင္တည္သည္။ ၁၁ တန္႔ဘာ၀၏ သခင္ျဖစ္ၿပီး၊ ၈ တန္႔ဘာ၀တြင္ တည္သည္။
လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖၚမႈ၊ သတၱိ၊ စြန္႔စားမႈဆိုင္ရာ အဂၤါသည္ (ရာသီအိမ္ရွင္မွ ရန္ျပဳရာ) မကာရတြင္တည္သျဖင့္ အျပင္ပမ္းအားျဖင့္ စြန္႔စားလြန္းသူ သတၱိေကာင္းသူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ေပ။ အဂၤါသည္ လာဘ္လာဘဆိုင္ရာ ၁၁ တန္႔ အိမ္ရွင္ျဖစ္ကာ အေျပာင္းအလဲႏွင့္လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ဆိုင္ရာ မရဏ ၈ တန္႔ဘာ၀တြင္ တည္သျဖင့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာ စြန္႔စားရမႈမ်ား၊ ဘ၀ရပ္တည္မႈအတြက္ အေျပာင္းအလဲဖန္တီးရမႈမ်ားကို ေဖၚျပေနသည္။ သို႔တေစ ေျမရာသီတြင္တည္သျဖင့္ ခိုင္ၾကည္ေသာ အေျပာင္းအလဲရပ္တည္မႈမ်ား အဆံုးတြင္ ရယူႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ဗုဒၶဟူး- (ေရရာသီ) မိန္ရာသီတြင္တည္သည္။ ၄ တန္႔ဘာ၀၏ သခင္ျဖစ္ၿပီး၊ ၁၀ တန္႔ဘာ၀တြင္ တည္သည္။
အသိဥာဏ္အေတြးအေခၚ အတြက္အခ်က္ကို ေဖၚျပေသာ ဗုဒၶဟူးသည္ (ရာသီအိမ္ရွင္မွ ရန္ျပဳရာ) မိန္ရာသီတြင္ရပ္တည္ေသာေၾကာင့္ ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ ေတြးနည္းေခၚနည္းမ်ား ပိုင္ဆိုင္မည္။ ေရရာသီတြင္တည္သျဖင့္ ေျပာင္းလဲလွည့္ယူေတြးေခၚႏိုင္ေသာ ပညာစြမ္းကိုလည္း ျပဆိုသည္။ အတြင္းစိတ္သ႑န္ကို ညႊန္းဆိုေသာ ၄ တန္႔ သခင္ျဖစ္သည့္အျပင္ အမ်ားသို႔ထုတ္ေဖၚျပႏိုင္ေသာ သဘာ၀ရွိသည့္ ၁၀ တန္႔အလုပ္ဘာ၀သို႔ ကိန္းမွကိန္းခ်င္းတည္သျဖင့္ ပညာစြမ္းအား ထြန္းေတာက္မည့္သူ အမ်ားက ေလးစားရသူျဖစ္မည္။

ၾကာသာပေတး- (ေလရာသီ) ကုမ္ရာသီတြင္တည္သည္။ ၇ တန္႔ဘာ၀၏ သခင္ျဖစ္ၿပီး၊ ၉ တန္႔ဘာ၀တြင္ တည္သည္။
အက်င့္စာရိတၱႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာဆိုင္ရာ ၾကာသာပေတးသည္ (မိတ္ရန္မျပဳရာ) မိန္ရာသီတြင္တည္သျဖင့္ ဂုဏ္သိကၡာစာရိတၱအနာအဆာမရွိသည့္ အျဖစ္ကို ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္ဆက္ဆံေရးဆိုင္ အိမ္ေထာင္ေရးဆိုင္ရာ ၇ တန္႔ဘာ၀၏ သခင္ျဖစ္ကာ ဂုဏ္က်က္သေရ ၉ တန္႔ဘာ၀တြင္တည္သျဖင့္ ပညာဂုဏ္ၾကီးမားသူအျဖစ္ အမ်ားတကာက လက္ခံၾကမည္။ ၇ တန္႔ဘာ၀သည္ အိမ္ေထာင္ေရးကိုလည္း ညႊန္းဆိုကာ ေလရာသီတြင္တည္သျဖင့္ ေျပာင္းလဲေသာ အိမ္ေထာင္ေရးကိုလည္း(ဆက္ဆံေရး)ကိုလည္း ျပဆိုေလသည္။

ေသာၾကာ- (ေရရာသီ) မိန္ရာသီတြင္တည္သည္။ ၅ တန္႔ဘာ၀သခင္ျဖစ္ၿပီး ၁၀ တန္႔ဘာ၀တြင္ တည္သည္။
ဇနီးအိမ္ေထာင္ေရးကာမစည္းစိမ္ကို ညႊန္းဆိုေသာ ေသာၾကာသည္ (ရာသီအိမ္ရွင္မွ ရန္ျပဳရာ) မိန္ရာသီတြင္တည္သျဖင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရုပ္ေရရူပကာ ဟန္ပန္အမူအယာအားျဖင့္ တင့္တယ္လြန္းသူမဟုတ္ေပ။ ပညာေရးသင္ၾကားမႈသားသမီးဆိုင္ရာ ၅ တန္႔ဘာ၀၏ သခင္ျဖစ္ကာ အလုပ္အကိုင္ကမၼဘ၀ ၁၀ တန္႔တြင္တည္သျဖင့္ ပညာသင္ၾကားျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးႏိုင္မည္။ တပည့္တပမ္းလည္း ေပါမ်ားႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ေအာင္ျမင္ေသာ ထည္၀ါေသာအသြင္သ႑န္ကိုေတာ့ ပိုင္ဆိုင္မည့္သူတစ္ေယာက္မဟုတ္ေပ။

စေန- (ေရရာသီ) မိန္ရာသီတြင္တည္သည္။ ၉ တန္႔ဘာ၀၏သခင္ျဖစ္ၿပီး၊ ၁၀ တန္႔ဘာ၀တြင္ တည္သည္။
အပင္ပမ္းခံႏိုင္မႈ၊ ဇြဲ၊ က်င့္၀တ္တရားတို႔ကို ေဖၚျပေသာစေနသည္ (ရာသီအိမ္ရွင္မွ မိတ္ရန္မမူဘဲ) မိန္ရာသီတြင္ တည္သျဖင့္ သင့္တင့္ေသာ သေဘာရွိသည္။ ဂုဏ္သိကၡာအေျမာ္အျမင္ကို ေဖၚျပညႊန္းဆိုေသာ ၉ တန္႔ဘာ၀၏ သခင္ျဖစ္ၿပီး၊ အမ်ားအလယ္တင့္တယ္မႈ အလုပ္ဆိုင္ရာ ၁၀ တန္႔တည္သျဖင့္ ၾကီးျမတ္ေသာ အမ်ားရိုေသခံရႏိုင္ေသာ ဇာတာရွင္အျဖစ္ကို ညႊန္ဆိုေနေတာ့သည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ပညာမွလြဲ၍ တျခားဘာမွ်ထည့္မတြက္ေသာ ဂုဏ္သိကၡာရွိ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအျဖစ္ျပဆိုလွ်က္ရွိသည္။

---၀---
ထိုဇာတာရွင္ကို http://www.motaa.info/2011/01/blog-post_19.html တြင္ ေဖၚျပပါရွိပါသည္။ 
ပညာရပ္တို႔၌ ေပ်ာ္ေမြ႔ႏိုင္ၾကပါေစခင္ဗ်ာ။
ကိုပခန္း

3 comments:

TTT said...

တနလၤာကုုိ ေငြေႀကးလုုိ႕ ယူဆထားတာ. ဒါဆုုိရင္ ေငြေႀကးက ဘာျဂဳိလ္လဲ

ကိုပခန္း said...

ဒီဇာတာမွာ တနလၤာဟာ ၂ တန္႔သခင္မို႔ စုေဆာင္းမႈဥစၥာနဲ႔ ဒီမွာဆိုင္ပါတယ္။ ၿဂိဳဟ္အရေတာ့ ေသာၾကာဟာ ဘ႑ာစိုး၊ ဥစၥာရွင္၊ တင့္တယ္မႈ၊ ကာမ၊ စည္းစိမ္လို႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္ခင္ဗ်။

Unknown said...

မွတ္သားရပါတယ္

Post a Comment

ဒီpostနဲ႕ပတ္သတ္လို႔ ေျပာခ်င္တာရွိရင္ ေျပာခဲ့ဖို႔ပါဗ်ာ။